۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۹:۵۶

رییس کل دادگستری مازندران خبر داد؛

بخشش ۲ قاتل «به حرمت حضرت زهرا (س)» در آمل

بخشش ۲ قاتل «به حرمت حضرت زهرا (س)» در آمل

آمل- رییس کل دادگستری مازندران از رهایی دو محکوم به قصاص نفس در آمل در راستای اجرای پویش «به حرمت حضرت زهرا(س) می بخشم» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام صادق اکبری افزود: در راستای پویش «به حرمت حضرت زهرا (س) می بخشم» و با تلاش‌های مستمر اعضا و کارکنان شعبه‌ی صلحی شورای حل اختلاف مستقر در زندان و پیگیری‌های مداوم دادستان محترم عمومی و انقلاب و مسؤولین زحمتکش زندان آمل و نیز همکاری و مساعدت خیرین آملی، گذشت و رضایت اولیای دم مقتول، اخذ شده و به همین لحاظ، دو محکوم به قصاص نفس، از دار مجازات رهایی یافتند.

وی افزود: اجرای دقیق سیاست‌های ابلاغی از سوی مرکز حل اختلاف، نظیر؛ پویش‌های مناسبتی منتهی به تحقق مصالحه در پرونده‌های متعدد و نهایتاً آزادی زندانیان، از مهمترین دستاوردهای اعضای محترم شعب شوراهای حل اختلاف سراسر استان بوده است.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص عفو و گذشت، از اقدام انسان‌دوستانه‌ی خانواده‌ی آن مرحوم که با گذشت و اعلام رضایت، زمینه‌ی توسعه و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه را فراهم آوردند، قدردانی و ابراز امیدواری کرد این سنت حسنه، در همه‌ی پرونده‌ها تسری یابد.

بر اساس این گزارش، دو زندانی مذکور بابت ارتکاب قتل عمد، محکوم به قصاص نفس شده و از سال ۱۳۹۶ تاکنون، در زندان به سر می‌بردند.

کد خبر 5961394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha