۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۱۴

گفت و گوی مهر؛

«جهاد تبیین» رویکرد محوری برنامه های ایام فاطمیه در فومن است

«جهاد تبیین» رویکرد محوری برنامه های ایام فاطمیه در فومن است

فومن- رییس تبلیغات اسلامی فومن از برگزاری بیش ار ۱۰۰ برنامه به مناسبت ایام فاطمیه در این شهرستان خبر داد و گفت: «جهاد تبیین» رویکرد محوری این برنامه ها در فومن است.

حجت الاسلام مهدی راثی فومنی در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از برگزاری بیش از ۱۰۰ برنامه به مناسبت ایام فاطمیه در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: «جهاد تبیین» رویکرد محوری برنامه‌های ایام فاطمیه در فومن است.

وی با اشاره به اینکه تمامی برنامه‌ها در این ایام با محوریت و محتوای تبلیغی معجزه مادری و تقویت پیوندهای اجتماعی برگزار می‌شوند، افزود: ایام فاطمیه بهترین فرصت برای تبلیغ ارزش‌های دینی و فرهنگ شیعه است.

حجت الاسلام راثی ادامه داد: برنامه‌های این ایام در بخش‌های مختلف اعزام مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف، برنامه‌های فرهنگی، رونق بخشی به روضه‌های خانگی، برگزاری نشست‌های بانوان فاطمی، جلسات تبیینی، گفتمانی بصیرتی و دینی در مساجد و مدارس، مراسم روز شهادت و… خواهند بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن با اشاره به اینکه فومن خاستگاه و زادگاه عالمان و عارفان بزرگی چون آیت الله بهجت (ره)، آیت الله اریب و … است، تصریح کرد: بر همین اساس مراسم‌های مذهبی در این شهرستان بسیار پرشور و با استقبال اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

حجت الاسلام راثی با بیان اینکه پاسداشت فاطمیه، پاسداشت خوبی‌ها، کرامت‌های انسانی، شعائر الهی از جلوه‌های اجتماعی سبک زندگی حضرت فاطمه (س) است، افزود: برگزاری روضه فاطمی و راه‌اندازی دسته جات عزاداری، مجالس خانگی و سفره نذر فاطمه با پخت و توزیع آش در مساجد و تکایا و مدارس دخترانه از برنامه‌های ویژه ایام فاطمیه در فومن است.

وی از جمله اقدام‌هایی که در این دهه با هدف گرامیداشت ایام عزای حضرت فاطمه زهرا (س) در دستور کار اداره تبلیغات اسلامی فومن قرار گرفته است اشاره کرد و افزود: فضاسازی محیطی، نصب پرچم و پارچه‌های سیاه با بهره گیری از روایتی که از آن حضرت به ما رسیده در سطح شهرستان، مساجد و سر درب اداره‌ها و محل تکیه‌ها و حسینیه‌های مذهبی است.

رئیس تبلیغات اسلامی فومن گفت: همچنین به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) در محل مقبره شهید گمنام واقع در پارک فومن با جهت دهی اداره تبلیغات اسلامی پخت و توزیع آش نذری، سخنرانی و عزاداری برپا می‌شود.

کد خبر 5961839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha