۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۵

سالانه ۷ میلیارد مترمکعب گاز در آذربایجان غربی مصرف می شود

سالانه ۷ میلیارد مترمکعب گاز در آذربایجان غربی مصرف می شود

ارومیه-مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان غربی از مصرف سالانه ۷ میلیارد مترمکعب گاز در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا شیخی ظهر شنبه در آئین تکریم و معارفه پیشین و جدید حوزه دو مقاومت بسیج شهید بابا ساعی ادارات کل استان که در شرکت گاز آذربایجان غربی برگزار می‌شد، اظهار کرد: در استان ما نزدیک ۳۲ تا ۳۴ میلیون مترمکعب در پیک مصرف، گاز استفاده می‌شود که در مجموع سالانه به حدود ۷ میلیارد مترمکعب می‌رسد.

وی ادامه داد: با یک روز تعطیلی ادارات و مدارس، نزدیک یک میلیون و ۲۰۰ هزار مصرف گاز استان کاهش می‌یابد که تأثیر قابل توجهی در پایداری شبکه گاز استان در اوج مصرف دارد.

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار کیلومتر شبکه‌گذاری گاز در استان انجام شده است، افزود: با این میزان شبکه، گاز حدود یک میلیون و ۱۷۰ هزار مشترک، بیش از حدود ۲ هزار واحد صنعتی و ۱۳۷ CNG تأمین می‌شود.

شیخی در ادامه با تاکید بر اینکه نگاه‌ها به گاز باید به عنوان یک سرمایه‌ی ملی باشد، گفت: تنها راه ما این است که مصرف گاز را کنترل کنیم لذا در همین راستا شرکت ملی گاز ایران یکسری سرمایه‌گذاری‌هایی در این خصوص انجام داده که از جمله آن‌ها می‌توان به بهینه‌سازی موتورخانه‌ها و خرید و جایگزینی بخاری‌های هرمتیک اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه انتظار داریم بسیج به ما برای کنترل مصرف در استان کمک کند تا زمستان را با حداقل مشکلات سپری کنیم، خاطرنشان کرد: انرژی به قدری در کشور ما ارزان است که در زمان گرمای منزل، پنجره‌ها را باز می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی نرخ هر مترمکعب گاز صادراتی به ترکیه را ۲۳ سنت اعلام کرد و ادامه داد: مشترکان ما باید از لحاظ فرهنگی به این ذهنیت برسند که این انرژی که یک سرمایه‌ی ملی است و به ارزانی در اختیارمان قرار گرفته، بدرستی استفاده کنند.

شیخی با اظهار اینکه در سایه جمهوری اسلامی، اماکن مذهبی و مدارس از گاز ارزان برخوردارند، اما در مصرف گاز رعایت نمی‌کنند، گفت: این در حالی است که انتظار این است ائمه جماعت و بزرگان دینی این اماکن و مدارس، مساله صرفه‌جویی را به خوبی تشریح کنند تا حدود ۶۰ - ۷۰ درصد صرفه‌جویی آن‌ها را در پی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: از بسیج هم می‌خواهیم به یاری ما بیاید چنان که حاضریم برای کنترل دمای رفاه ادارات، مساجد و مدارس، با خرید و تحویل دماسنج‌ها به بسیج، به یاری شرکت گاز بیایند.

در پایان این مراسم، کارمند پاسدار، اسد محمدی، که به مرحله بازنشستگی نائل آمده تودیع و سرهنگ خلیل خان‌محمدی، به عنوان فرمانده جدید حوزه دو مقاومت بسیج شهید بابا ساعی ادارات کل آذربایجان غربی معارفه شد.

کد خبر 5961986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بهمن مجنونی احمد AE ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      0 0
      سلام من دربکی از روستاهای شهرستان تکاب هستم آیا مهندس ناظر لوله کشی گاز خانگی برایه نظارت ده دقیقه 2300000هزارتومان از من پول می‌خواهد من الان به چه ارگانی شکایت کنم باتشکر