۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۲۰:۳۳

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان:

کنگره بانوان تاثیرگذار استان همدان برگزار می شود

کنگره بانوان تاثیرگذار استان همدان برگزار می شود

همدان- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان گفت: کنگره بانوان تاثیرگذار استان همدان در هفته بزرگداشت مقام زن برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه ستاری نوید شنبه در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان همدان با اشاره به اینکه طرح‌هایی در حوزه‌های توانمندسازی زنان خودسرپرست، مشاوره، حمایت از زنان و دختران در معرض آسیب، سلامتف آموزش، ورزش و کارآفرینی بانوان در پیش گرفته خواهد شد، عنوان کرد: ۲۳ دستگاه اجرایی باید در این طرح‌ها پای کار باشند به نوعی که سی درصد از بودجه‌های حوزه زنان آنها به جامعه هدف سازمان و ۷۰ درصد بودجه این حوزه به طرح‌های استان و با جامعه هدف عموم مردم اختصاص خواهد یافت.

وی یادآور شد: کنگره بانوان تأثیرگذار استان همدان در هفته بزرگداشت مقام زن برگزار می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان با اشاره به اینکه این بانوان در هشت حوزه اقتصادی، جمعیت، زیست عفیفانه، فرهنگی، اجتماعی وغیره مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، افزود: طرح‌هایی در حوزه بانوان و خانواده از قبیل طرح شباب، طرح مشاوره پیش از ازدواج، قصه و نمایش عروسکی و غیره در استان آغاز به کار خواهد کرد.

در ادامه این جلسه از طرح رویداد جامعه پرداز در همدان رونمایی شد، طرح ملی رویداد جامعه پرداز در استان همدان در تاریخ ۸ و ۹ بهمن ماه توسط معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان با همکاری بنیاد ملی خانواده اجرا خواهد شد. مجری این رویداد، سمن «سفیران سلامت روان سایبان» به دبیری زهرا شایسته فرد است و هدف از اجرای آن، معارفه، تعامل و هم افزایی، شبکه سازی، تمرین عملیات مشترک، حل مسئله بر اساس بوم استان در نهادهای مردمی فعال است که در نهایت منجر به جهت دهی و اولویت بخشی این فعالیت‌ها در زمینه مسائل و مشکلات فرهنگی استان خواهد شد.

محتوای این رویداد در سه محور خانواده (ازدواج و کاهش طلاق)، هویت زن و جمعیت و فرزندآوری است که با آموزش و توانمندسازی کنشگران و معرفی الگوهای مطلوب در این زمینه همراه خواهد بود. مخاطبان این رویداد، مؤسسات، مراکز مشاوره، گروه‌های فرهنگی جهادی، تبلیغی و فعالان عرصه خانواده، جمعیت و بانوان هستند.

کد خبر 5962079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha