۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۹:۱۱

برای اولین بار؛

مرکز جامع دیابت در سمنان تاسیس می‌شود

مرکز جامع دیابت در سمنان تاسیس می‌شود

سمنان- رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان از تاسیس نخستین مرکز جامع دیابت و ترمیم زخم در سمنان به همت جهاد دانشگاهی و متخصصان بومی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی منصفی راد بعد از ظهر شنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه به میزبانی جهاد دانشگاهی سمنان از تأسیس مرکز جامع دیابت و ترمیم زخم در استان خبر داد و بیان کرد: این مرکز به همت جهاد دانشگاهی و متخصصان داخلی راه اندازی می‌شود.

وی با اشاره به تولیدات دانش بنیان جهاد دانشگاهی در استان سمنان: افزود: تولید اولین کود هفت جزئی در کشور توسط محققان جهاد دانشگاهی سمنان از دیگر اقدامات صورت گرفته در استان سمنان است.

رئیس جهاد دانشگاهی سمنان همچنین گفت: تولید پودر معدنی بر پایه مواد معدنی، با هدف اصلاح بستر خاک و بویژه خاک شور در این مرکز از دیگر اقدامات علمی صورت گرفته محسوب می‌شود.

منصفی راد با بیان اینکه با تلاش پژوهشگران جهاد دانشگاهی سمنان: طراحی رکوردگیری وزن دام در فرآیند اصلاح نژاد صورت گرفت، تاکید کرد: این طرح در راستای مصوبه مهدیشهر مهد دامپروری کشور صورت می‌گیرد.

وی از راه اندازی مرکز غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان زنان راه اندازی خبر داد و بیان کرد: اجرای طرح مشترک بین جهاد دانشگاهی استان و پژوهشگران برتر مقیم خارج از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

کد خبر 5962100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha