۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۳۸

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

۶۹۰ هزار کرمانشاهی غربالگری سلامت شدند

۶۹۰ هزار کرمانشاهی غربالگری سلامت شدند

کرمانشاه- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت بیماریابی، گفت: ۶۹۰ هزار کرمانشاهی غربالگری سلامت شدند.

ابراهیم شکیبا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز طرح غربالگری سلامت شامل دیابت و فشار خون بالا از ۲۰ آبان در استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور، اظهار کرد: اجرای این طرح تا ۱۵ دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ۶۹۰ هزار کرمانشاهی در طرح سنجش فشار خون بالا و ۴۳۸ هزار نفر در طرح سنجش دیابت غربالگری شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: نتایج طرح پس از پایان آن اعلام می‌شود و پیش بینی می‌شود ۴۰۰ هزار مبتلای فشار خون بالا و ۱۷۰ هزار مبتلای دیابت در این طرح شناسایی شوند.

شکیبا گفت: خانه‌ها و پایگاه‌های بهداشت شنبه تا چهارشنبه از ساعت هشت صبح تا ۱۴ ظهر و پنجشنبه‌ها از ساعت هشت صبح تا ۱۳ فعال هستند.

وی خاطر نشان کرد: در صورت درخواست مدارس و ادارات آماده ارسال تیم‌های سیار برای انجام غربالگری دانش آموزان و کارمندان هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در این طرح تمام افراد بالای ۱۸ سال در زمینه فشار خون بالا و تمام افراد بالای ۴۰ سال استان در زمینه دیابت غربالگری می‌شوند و در این بین افراد بین ۱۸ تا ۴۰ سال که چاق بوده یا اضافه وزن دارند و نیز افرادی که سابقه ابتلای به دیابت را در بستگان درجه یک خود داشته و یا کم تحرک هستند و نیز زنانی که سابقه ابتلای به دیابت بارداری دارند نیز مشمول انجام غربالگری دیابت می‌شوند.

شکیبا تاکید کرد: در همین راستا از تمام افراد واجد شرایط درخواست داریم تا در روستاها به خانه‌های بهداشت و در شهرها به پایگاه‌های بهداشت و یا مراکز جامع سلامت مراجعه کنند.

کد خبر 5962189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha