۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۹

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران:

عدم بازسازی بافت‌ فرسوده پایتخت فرصت سوزی خدمت رسانی در حوادث است

عدم بازسازی بافت‌ فرسوده پایتخت فرصت سوزی خدمت رسانی در حوادث است

تهران- مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی در خصوص بافت های ناکارآمد و فرسوده گفت: عدم بازسازی بافت‌ های فرسوده و ناکارآمد پایتخت فرصت سوزی خدمت رسانی در حوادث است.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد یزدی مهر، بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت بافت‌های فرسوده و ناکارآمد و رویکرد مدیریت بحران برای کاهش آسیب پذیری در زمان وقوع زلزله احتمالی، اظهار کرد: وجود بافت‌های فرسوده و ناکارآمد همواره از چالش بر انگیز ترین موارد در حوزه مدیریت بحران است، چرا که در مواقع بروز آسیب، عملیات جستجو و نجات را با مشکل جدی روبرو می‌کند.

یزدی مهر با بیان اینکه بر اساس استانداردهای موجود و عملکرد در حوزه مدیریت بحران، «جستجو و نجات» و «اسکان اضطراری» در مواقع بروز بحران از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: باید در نظر داشته باشیم که این ارکان در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد قابلیت عملیاتی شدن ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با این تعبیر که بهسازی بافت‌های فرسوده پایتخت، شاه کلید خدمت رسانی به موقع و مناسب به مردم در زلزله است، افزود: باید با تلفیق راهکارهای مدیریت بحران و بهسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد، میزان آسیب پذیری ناشی از زلزله را کاهش دهیم.

وی در ادامه به موضوع «اسکان اضطراری» در زمان بروز زلزله و تلاقی آن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد اشاره و بیان کرد: عدم بازسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد پایتخت فرصت سوزی خدمت رسانی در حوادث می‌باشد، چرا که خدمات رسانی در بافت‌های فرسوده برای زمان بحران امری پرچالش است و باید برای مناطق پرخطر و دارای گسل برنامه ریزی هایی از جنس مقاوم سازی داشته باشیم، یکی از مواردی که می‌تواند در برنامه ریزی ها مطرح باشد بهسازی و بازسازی مناطق فرسوده و ناکارآمد با توجه به ضوابط شهری و مخاطرات موجود است، چرا که بافت فرسوده در بخش‌هایی از تهران وجود دارد و تشنه برنامه ریزی های طبقه بندی شده در فازهای کوتاه، میان و بلند مدت است.

یزدی مهر به برنامه ریزی های شهرداری تهران در خصوص بافت‌های فرسوده اشاره و اظهار کرد: شهرداری تهران در این راستا برنامه‌های شهری مناسبی را پیاده سازی کرده است.

کد خبر 5962658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha