۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۴۲

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد:

«یزدِ نوین» سندی امید بخش برای جامعه/بسیج همه استان برای تحقق سند

«یزدِ نوین» سندی امید بخش برای جامعه/بسیج همه استان برای تحقق سند

یزد- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد، یزدِ نوین را سندی امیدبخش برای جامعه و استان دانست و گفت: یزدِ نوین از نظر تأثیراتی که بر استان دارد، یک هدف مقدس است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید دهقانی‌زاده در نشست کنترل و پایش محور بهداشت و درمان برنامه تحولی یزدِنوین با بیان اینکه یزدِ نوین از نظر تأثیراتی که بر استان دارد یک هدف مقدس است، اظهار کرد: در اسناد قدیم راهبردی، استان یزد برای تبدیل شدن به قطب فولاد تعریف شد و امروزه این راهبرد محقق شده است.

وی با بیان اینکه هر چه که نوشته شود می‌تواند در آینده محقق شود، افزود: افتخار می‌کنیم که یزد جهانی شده و این تلاشی است که از سوی گذشتگان صورت گرفته و امروزه از آن بهره‌برداری می‌کنیم.

دهقانی‌زاده با تاکید بر اینکه ما نیز باید کارهایی انجام دهیم تا آیندگان بتوانند بهره‌ ببرند، گفت: یزدِ نوین آمد که ضمن از بین بردن نا امیدی‌ها، امید را به جامعه به ویژه در نسل جوان تزریق کند.

رییس سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی استان یزد تصریح کرد: همه استان بسیج شده‌اند که سند تحولی یزدِ نوین خوب و مناسب به پیش برود.

دهقانی‌زاده با بیان اینکه برای تحقق محورهای سند تحولی یزدِ نوین همکاری‌های بین بخشی ضروری است، افزود: این سند تحولی و این محور تنها به دانشگاه علوم پزشکی محدود نیست بلکه ‌باید فراتر از آن مطرح و پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه سند یزد نوین متعلق به همه استان است و در همین راستا باید نقش تمام ذینفعان و ذی‌نفوذان در این محور در نظر گرفته شود، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی استان نیز مکلفند حول محور بهداشت و درمان با مسئول پیگیری ویژه این محور همکاری کنند.

خلاقیت و درایت دو بال پیشبرد پروژه‌های یزدِ نوین

دستیار ویژه استاندار یزد نیز در این نشست با ذکر نمونه‌هایی از تحقق پروژه‌های تحولی یزدِ نوین، گفت: در افق ۱۴۰۴ پروژه‌های بزرگی دیده شد که امروز محقق شده‌اند.

احمد آخوندی افزود: شرکت هواپیمایی یزد ایر یکی از این پروژه‌هاست که بدون منابع مالی دولتی محقق شده و امروز مورد استفاده شهروندان قرار می‌گیرد.

دستیار ویژه استاندار یزد عنوان کرد: در سایر محورها نیز روش‌های مختلف تأمین مالی باید مورد توجه قرار بگیرد تا بتوان با خلاقیت و درایت پروژه‌های یزدِ نوین را به پیش برد.

جنس پروژه‌های تحولی یزدِ نوین سخت و دشوار اما دست یافتنی است

مسئول مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان یزد نیز در این نشست به ماهیت پروژه‌های تحولی یزدِ نوین اشاره کرد و بیان داشت: هرچند جنس پروژه‌های تحولی یزدِ نوین سخت و دشوار است اما دست یافتنی بوده و بنابر همین ضرورت مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان راه‌اندازی و این جلسات در حال برگزاری است.

اکرم فداکار با بیان اینکه عمده چالش موجود در محور بهداشت و درمان و سایر محورها تأمین مالی است، افزود: در این راستا مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان برای آشنایی مدیران و مسئولان با شیوه‌های مختلف و نوین تأمین مالی، اقدام به برگزاری دو رویداد آموزشی کرده است.

کد خبر 5963194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha