۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۵۵

استاندار خراسان جنوبی‌:

آتش سوزی بعد از ۱۲ ساعت در مینی پالایشگاه بیرجند مهار شد

آتش سوزی بعد از ۱۲ ساعت در مینی پالایشگاه بیرجند مهار شد

بیرجند-استاندار خراسان جنوبی گفت: خوشبختانه آتش سوزی در مینی پالایشگاه هیدروکربن بیرجند که از صبح امروز آغاز شده بود فروکش کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت یکشنبه شب در گفت و گو با بخش خبری شبکه خاوران با اشاره به برگزاری جلسه مدیریت بحران در محل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، بیان داشت: خوشبختانه آتش سوزی در مینی پالایشگاه هیدروکربن بیرجند که از ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه صبح یکشنبه آغاز شده بود فروکش کرده است.

وی بیان کرد: امشب و فردا صبح پایش صورت می گیرد تا مجدد این آتش از نقطه دیگری آغاز نشود.

وی در تشریح وضعیت این حادثه بیان داشت: آتش سوزی در ساعات اولیه در حال مهار شدن بود اما متأسفانه ماهیت این میعانات گازی به گونه‌ای بود که باعث توسعه آتش شد.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: با فاصله ۵۰۰ متری برای حفظ جان آتش نشانان و تیم‌های امدادی ناچار شدیم که منطقه را تخلیه کنیم.

وی با اشاره به اینکه بر اثر سوختن میعانات گازی شدت حرارت زیاد بود و ۱۵ مخزن منفجر شد، تصریح کرد: ۱۸ مخزن پر در این مینی پالایشگاه وجود داشته است.

قناعت گفت: مکاتبه‌ای با سازمان مدیریت بحران کشور خواهیم داشت و از کارشناسان این سازمان و وزارت نفت درخواست خواهیم کرد که با حضور میدانی علت حادثه را بررسی و اعلام کنند.

کد خبر 5963203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha