۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۳

درچهارمحال و بختیاری؛

مستندسازان به بخش مسابقه جشنواره سینما حقیقت راه یافتند

مستندسازان به بخش مسابقه جشنواره سینما حقیقت راه یافتند

شهرکرد-دو فیلم مستند کوتاه ساخته هنرمندان چهارمحال و بختیاری به بخش مسابقه ملی هفدهمین جشنواره فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» راه یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان قائدی پیش از دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مستند «ارجنا» جدیدترین تولید حوزه هنری چهارمحال و بختیاری به نویسندگی و کارگردانی عباس رفیعی مرغملکی در بخش مسابقه ملی هفدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» راه پیدا کرده و اکران می‌شود.

وی افزود: این جشنواره بهترین ویترین برای تولیدات سینمایی مستند ایران است که هر ساله تولیدات هنرهای تصویری حوزه هنری استان در این رویداد بین المللی حضور داشته و در چندین دوره نیز جوایزی را از آن خود کرده است.

رئیس حوزه هنری استان درباره فیلم مستند «ارجنا» راه یافته به جشنواره «سینما حقیقت» گفت: «ارجنا» مستندی با موضوع محیط زیست است که با تکیه بر توجه به احیای جنگل و حفظ محیط زیست تولید شده است.

قائدی افزود: این اثر زندگی مردی ۸۴ ساله در مناطق چهارمحال و بختیاری را به تصویر می‌کشد که نذر کرده برای رضای خدا و حفظ و نگهداری از خطراتی مثل آتش سوزی از گونه‌های جنگلی در زیست بوم خود از مراتع و جنگل‌ها و گونه‌های مختلف گیاهی نگهداری کند.

وی یادآور شد: نام این اثر با عنوان «ارجنا» برگرفته از درخت ارجن (بادام وحشی) است که گونه‌ای کم نظیر از درختان استان چهارمحال و بختیاری است.

قائدی بیان داشت: نویسندگی و کارگردانی این اثر را عباس رفیعی مرغملکی از مستند سازان جوان استان انجام داده و محمد قلی پور دشتکی «فیلمبردار»، احسان عبدالله زاده «صدا بردار»، هادی اسپنانی «تدوین»، حمیدرضا فطوره چیان و برنا جمشیدی «اصلاح‌رنگ و نور»، سعید بهرامی «صداگذار»، شبنم غلامی «دستیار گارگردان و برنامه ریز»، خدیجه ملک پور دهکردی «مدیر تولید»، محسن آذرمهر «عکاس» و پدارم فرخ نیا «طراح پوستر» از دیگر عوامل این مستند هستند.

گفتنی است: هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» با دبیری محمد حمیدی‌مقدم از ۲۷ آذرماه تا ۲ دی‌ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 5963539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مخاطب IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      0 0
      فیلم دوم را ننوشته اید