۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۴

مدیرکل دامپزشکی خوزستان:

شهرداری اهواز برای جمع‌آوری عرضه کنندگان گوشت غیرمجاز اقدام کند

شهرداری اهواز برای جمع‌آوری عرضه کنندگان گوشت غیرمجاز اقدام کند

اهواز- مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: عرضه گوشت قرمز غیربهداشتی در چند نقطه شهر اهواز مشاهده شده که شهرداری باید نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر عسکری فرد پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای، عرضه و کشتار دام در معابر و خیابان‌های اهواز را جزو وظایف ذاتی شهرداری عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه مدیریت این موضوع یک اقدام چند وجهی است، همه ارگان‌های اهواز باید پای کار باشند.

وی با تاکید بر اینکه دامپزشکی باید بر کارهای شهرداری اهواز نظارت داشته باشد، ادامه داد: عرضه گوشت قرمز غیربهداشتی در چند نقطه شهر اهواز مشاهده شده که شهرداری باید نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام کند، زیرا رابطه مستقیمی با سلامت افراد دارد.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان اضافه کرد: اگر عرضه گوشت قرمز بیرون شهر و در جاده‌های بین شهری انجام شود باید موضوع را از راهداری مطالبه کرد و نیروهای دامپزشکی با کمک دادستانی و فرمانداری، وسایل و ادوات افرادی را که نسبت به عرضه گوشت قرمز در بیرون شهر اقدام کرده بودند، جمع‌آوری و به مراجع قضائی ارجاع دادند.

وی با تاکید بر اینکه عرضه گوشت قرمز بدون تاییدیه دامپزشکی دوباره از سر گرفته می‌شود، گفت: باید در این خصوص فرهنگ‌سازی شود زیرا اگر تقاضا برای خرید چنین گوشت‌هایی نباشد عرضه نیز متوقف خواهد شد.

عسکری فرد با بیان اینکه دام‌های کشتار شده خارج از کشتارگاه و عرضه گوشت خارج از قصابی تاییدیه دامپزشکی ندارند، افزود: فقط گوشتی مورد تأیید دامپزشکی است که در کشتارگاه کشتار شود، مٌهر دامپزشکی داشته باشد، حمل و نقل لاشه توسط خودروی سردخانه‌دار و عرضه در فروشگاه‌های زیر نظر دامپزشکی انجام شود.

وی گفت: پزشک در چند مرحله قبل و بعد از کشتار، دام را ویزیت می‌کند و پس از طی مرحله پیش سرد که باید حداقل ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شود، لاشه را تأیید می‌کند تا گوشتی سالم در اختیار شهروندان قرار گیرد.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان افزود: گذراندن دوره پیش سرد برای سالم سازی لاشه‌هایی که در کشتارگاه کشتار می‌شوند، ضروری است.

عسکری فرد تصریح کرد: بیش از ۸۰۰ مورد بیماری مشترک میان انسان و دام وجود دارد که نظارت نداشتن دامپزشکی ممکن است سلامت شهروندان را به مخاطره بیندازد که نمونه بارز این بیماری‌ها تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است.

کد خبر 5963685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حامد IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
      3 0
      شهرداری زورش نمیرسه باید بقی کمک کنند