۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۴۰

مدیرکل تعاون روستایی هرمزگان:

برداشت خارج از فصل مزیت صادرات محصولات کشاورزی هرمزگان است

برداشت خارج از فصل مزیت صادرات محصولات کشاورزی هرمزگان است

بندرعباس - مدیرکل تعاون روستایی هرمزگان گفت: این استان باتوجه به مزیت‌هایی مانند برداشت خارج از فصل و وسعت گلخانه‌ها، یکی از مهم‌ترین مراکز صادرات محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای ایران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عیسی برخورداری‌پور در نشست هم‌اندیشی توسعه صادرات کشاورزی هرمزگان به روسیه افزود: توجه به ذائقه و سلیقه مشتریان خارجی، تداوم تولید، توجه به کیفیت و استانداردهای شناخته شده و قیمت رقابتی، می‌تواند موفقیت بیشتر استان هرمزگان در صادرات کشاورزی را به همراه داشته باشد.

وی، روسیه، قزاقستان، قطر و کشورهای اوراسیا را به‌عنوان مقاصد مهم محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای تولید در هرمزگان معرفی و اضافه کرد: بسته‌بندی مناسب و داشتن زنجیره تولید از مواردی است که صادرکنندگان استان باید به آن توجه کنند.

صادرات سالانه ۱۳۰ هزار تن محصول گلخانه‌ای هرمزگان به خارج از کشور

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی هرمزگان نیز در این نشست خاطرنشان کرد: افزایش کشت گلخانه‌ای از ۱۰۰ هکتار به ۹۰۰ هکتار طی چهار سال، نشان دهنده جهت‌گیری درست و تلاش برای حضور بیشتر استان هرمزگان در بازارهای جهانی است.

مسعود گرگیج ادامه داد: در حال حاضر سالانه حدود ۱۳۰ هزار تن محصول از گلخانه‌های هرمزگان صادر می‌شود که روسیه و قطر مهم‌ترین مشتریان آن‌ها هستند.

به گفته وی، محصول حدود ۵۰ هزار هکتار کشت صیفی و سبزی فضای باز هرمزگان نیز علاوه بر بازارهای داخلی، مشتریان خوبی در عراق، افغانستان، پاکستان و دیگر کشورهای منطقه دارد.

گرگیج یادآورشد: هرمزگان تنها استانی است که برداشت محصولات گلخانه‌ای خارج از فصل دارد که باید از این موضوع به عنوان یک مزیت صادراتی، به بهترین شکل استفاده شود.

کد خبر 5964168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha