۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۷

در موافقت با لایحه بودجه سال ۱۴۰۳؛

راستینه: دولت قیمت فروش نفت را واقع‌بینانه دیده است

راستینه: دولت قیمت فروش نفت را واقع‌بینانه دیده است

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: یکی از منابع درآمدی دولت فروش نفت است که در لایحه بودجه سال آینده به قیمت هر بشکه ۷۱ دلار و واقع‌بینانه در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، «احمد راستینه» عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۱ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی و در موافقت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در راستای اصلاح ساختار بودجه مصوب کرد که ارائه لایحه بودجه دو مرحله‌ای شود و بر این اساس ما در حال بررسی بخش اول لایحه بودجه و منابع دولت برای سال آینده هستیم و نباید تصور شود که باید در یک مرحله هم منابع و هم مصارف مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

وی افزود: ما در شرایط تحریم هستیم و برای اداره کشور منابع محدودی داریم که یکی از منابع درآمدی دولت، مالیات است که دولت به این موضوع نگاه منطقی داشته و افزایش درآمدهای مالیاتی و از سوی دیگر معافیت‌های مالیاتی را در کنار هم دیده است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس با تاکید بر اینکه باید جلوی فرار مالیاتی گرفته شود، تصریح کرد: دولت به حوزه مالیات نگاه درستی داشته و با جلوگیری از فرارهای مالیاتی موضوع افزایش درآمدهای مالیاتی را در لایحه بودجه در نظر گرفته و از سوی دیگر سقف معافیت‌های مالیاتی را برای حقوق بگیران، کارمندان و اصناف افزایش داده است.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ ادامه داد: یکی دیگر از منابع درآمدی دولت فروش نفت است که ما در سال گذشته پیش‌بینی کرده بودیم فروش هر بشکه نفت به قیمت ۸۵ دلار باشد که در نهایت هر بشکه نفت ۷۷ دلار فروخته شد.

راستینه تاکید کرد: دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ عدد فروش نفت را ۷۱ دلار و واقع‌بینانه در نظر گرفته است. ما روزانه سه میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه تولید نفت داریم که یک میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه نفت در داخل مصرف می‌شود و یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه را می‌توانیم صادر کنیم که اگر دولت بخواهد بیشتر از یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه سقف فروش نفت را در نظر بگیرد، محقق نخواهد شد و کسری بودجه را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 5964457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha