۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۶

نیویورک‌تایمز:

ژنرال‌های اوکراینی در حال برنامه‌ریزی یک «حمله جسورانه» هستند

ژنرال‌های اوکراینی در حال برنامه‌ریزی یک «حمله جسورانه» هستند

دستاوردهای متزلزل ضدحملات تابستانی کی‌یف علیه روسیه و مشکلات کاخ سفید برای تخصیص بودجه مازاد به اوکراین، بازنگری راهبرد نظامی جنگ اوکراین را الزامی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی با اشاره به نتایج و دستاوردهای نه چندان چشمگیر ارتش اوکراین در ضدحملات علیه روسیه و تفرقه در کنگره آمریکا بر سر تخصیص بودجه بیشتر به کی‌یف، واشنگتن را وادار کرده است تا رویکردی محافظه‌کارانه و دفاعی، دربرگیرنده «راهبرد تداوم جنگ با بودجه محدود و فشرده» را برای سال آینده در پیش بگیرد.

تایمز به نقل از برخی منابع که آنها را «دیرباور» معرفی کرده است، اضافه کرد که با این حال ژنرال‌ها و مقامات ارشد اوکراینی در حال برنامه‌ریزی یک «حمله جسورانه» هستند که البته همتایان آمریکایی‌شان معتقدند باتوجه به دورنمای کمک‌های نظامی آتی واشنگتن، برپایه «انتظاراتی غیرواقع‌بینانه» طراحی شده است. به گفته منابع تایمز، تعداد گلوله‌هایی که کی‌یف برای توپخانه‌های خود می‌خواهد، بسیار بیشتر از موجودی انبارهای غربی است.

براساس این گزارش، همزمان با فشار واشنگتن بر کی‌یف برای اتخاذ این رویکرد، کریستوفر کاوولی، فرمانده ارشد آمریکا در اروپا، نقشی برجسته‌تر در ارتباط با اوکراین برعهده گرفته است.

مسکو جنگ اوکراین را بخشی از جنگ نیابتی آمریکا علیه روسیه می‌داند و بر این باور است که واشنگتن در این جنگ، تصمیمات کلیدی می‌گیرد. با این حال، دولت آمریکا مدعی است که صرفاً برای کی‌یف تجهیزات موردنیازش را فراهم می‌آورد اما تصمیم‌گیری برعهده مقامات کی‌یف است.

آمریکا و اوکراین بابت نتایج ضعیف و شکننده ضدحملات ۶ ماهه علیه مسکو، یکدیگر را مقصر می‌دانند. کی‌یف بازگشت به مرزهای پیش از کودتای ۲۰۱۴ را تنها ماحصل قابل قبول جنگ می‌داند. وزارت دفاع روسیه برآورد کرده است که در این ۶ ماه، کی‌یف بیش از ۱۲۵ هزار نیرو و ۶ هزار ادوات جنگی خود را از دست داده است.

نیویورک‌تایمز نوشته که مقامات آمریکایی بر این باورند که اوکراین نیازی به بازیابی اراضی ندارد و تنها چند پیروزی راهبردی و نمادین» کافی است تا پیش از «درخواست برای مذاکرات صلح و ممانعت از شروع دوباره جنگ»، به اصطلاح «دستشان مقابل مسکو پر باشد.

سناتور جی‌دی وانس، در گفت‌وگویی با سی‌ان‌ان تاکید کرد که هیچ‌کس واقعاً باور ندارد که کی‌یف به اهدافی که در ابتدای جنگ از آن یاد کرد، دست یابد و واشنگتن هم دیگر نباید در حمایت از آن اهداف بلندپروازانه، برای کی‌یف چک سفید بکشد.

حزب جمهوری‌خواه کنگره آمریکا هفته گذشته موفق شد تا مسیر تصویب لایحه بودجه خارجی ۱۱۰ میلیارد دلاری کاخ سفید که حدود ۶۰ میلیارد دلار آن به کی‌یف اختصاص داشت را مسدود کند.

کد خبر 5964756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha