۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۲۰:۵۶

همزمان با ایام فاطمیه(س)؛

اردبیل ۹ شهید گمنام دوران دفاع مقدس را فردا به آغوش می‌گیرد

اردبیل ۹ شهید گمنام دوران دفاع مقدس را فردا به آغوش می‌گیرد

اردبیل - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: پیکر ۹ شهید گمنام دوران دفاع مقدس فردا وارد اردبیل شده و پس از برگزاری مراسم‌ استقبال در شهرستان‌ها تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی واحد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به میزبانی استان اردبیل از پیکر مطهر ۹ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در استان اردبیل اظهار کرد: پیکر مطهر شهدای گمنام در شهرستان‌های اردبیل، گرمی، نیر، نمین، پارس‌آباد و مشگین‌شهر تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

وی گفت: مراسم استقبال از پیکرهای مطهر شهدای گمنام فردا چهارشنبه ۲۲ آذرماه ساعت ۱۰ صبح در فرودگاه اردبیل برگزار و پیکرهای مطهر به درخواست هیأت‌های مذهبی جهت برگزاری مراسم شبی با شهدا به محلات مختلف منتقل خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به تشریح جزئیات مراسم استقبال از پیکرهای مطهر شهدای گمنام پرداخت و گفت: آئین استقبال، سخنرانی مذهبی و مداحی از جمله برنامه‌های مراسم استقبال از پیکرهای مطهر شهدای گمنام است.

واحد به مراسم شب وداع با شهدای گمنام نیز اشاره کرد و گفت: یادواره شهدای فصل پاییز با حضور پیکر مطهر ۹ شهید گمنام همزمان با سالروز شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور آحاد مردم و مسؤولین بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در حسینیه ثارالله اردبیل برگزار خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح برنامه‌های تشییع باشکوه پیکرهای مطهر ۹ شهید گمنام همزمان با سراسر کشور پرداخت و گفت: نماز بر پیکر مطهر شهدا با حضور مردم شهیدپرور دارالارشاد اردبیل همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مقابل مصلای اردبیل اقامه و بعد از برگزاری محفل شهدایی در داخل مصلا تا میدان شریعتی تشییع خواهد شد.

واحد گفت: پس از تشییع پیکر مطهر شهدا طبق برنامه اعلامی پیکرهای مطهر به کمیته‌های مربوط به هر شهرستان تحویل خواهد شد تا پس از برگزاری مراسم ویژه در محل‌های پیش‌بینی شده در شهرها و روستاها به خاک سپرده شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام به ترتیب در روزهای ۲۶ و ۲۷ آذرماه در دانشگاه فرهنگیان و شهرک اداری شهرستان اردبیل تدفین خواهد شد.

وی افزود: پیکر مطهر دو شهید گمنام نیز بعد از انتقال به شهرستان پارس‌آباد و انجام مراسم‌های ویژه و محافل شهدایی در روزهای ۲۶ و ۲۷ آذرماه در شهرک کشت و صنعت مغان و روستای ایران‌آباد تدفین خواهد شد.

واحد با بیان اینکه پیکر مطهر دو شهید گمنام نیز به شهرستان مشگین‌شهر اعزام خواهد شد، گفت: پیکر این دو شهید گمنام در شهرهای قصابه و فخرآباد تشییع و به خاک سپرده خواهد شد و همچنین پیکر مطهر یک شهید گمنام به شهرستان گرمی منتقل و در پادگان مرزی این شهرستان آرام خواهد گرفت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به تشییع پیکر مطهر یک شهید گمنام در روستای سولا شهرستان نمین اشاره کرد و گفت: پیکر مطهر یک شهید گمنام نیر در شهر کورائیم شهرستان نیر تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

کد خبر 5965228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha