۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۹:۴۶

واسیلی نبنزیا:

محاصره غزه همانند محاصره لنینگراد در جنگ جهانی دوم است

محاصره غزه همانند محاصره لنینگراد در جنگ جهانی دوم است

نماینده روسیه در سازمان ملل پس از سفر به نوار غزه در توصیف شرایط این باریکه اعلام کرد محاصره کنونی مردم غزه بسیار شبیه محاصره شهر لنینگراد روسیه در جنگ جهانی دوم است که ۹۰۰ روز طول کشید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست اضطراری روز سه‌شنبه مجمع عمومی سازمان ملل درباره غزه اعلام کرد که شرایط و محاصره کنونی غزه بسیار شبیه محاصره شهر لنینگراد (سن‌پترزبورگ) در جنگ جهانی دوم است.

وی دراین‌باره افزود: من به تازگی از سفر برخی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل به گذرگاه رفح بازگشتم، سفری که توسط امارات و مصر سازماندهی شده بود. . این سفر به ما این فرصت را داد تا بهتر بفهمیم چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

این مقام روس درباره مشاهدات خود از وضعیت کنونی غزه گفت: در بیمارستان کودکان معلول و یک مادر قطع عضو وجود داشت که تمام خانواده خود را از دست داده و به‌تازگی یک کودک به دنیا آورده بود. صدها کامیون پُر از کمک های بشردوستانه در مصر و اسرائیل منتظر بازرسی های متعدد هستند تا به آنها اجازه داده می شود تا یکی یکی وارد نوار غزه شوند.

وی همچنین افزود: نوار غزه از یک فاجعه انسانی وحشتناک رنج می برد. اعضای شورای امنیت که از این گذرگاه بازدید کردند تنها یک چیز را از همه طرف‌های گفتگو شنیدند و آن این است که این کشتار باید متوقف شود.

نماینده روسیه در سازمان ملل در پایان گفت: شرایط غزه محاصره شهر لنینگراد توسط نازی‌ها را در طول جنگ جهانی دوم به یادم می‌آورد که نزدیک به ۹۰۰ روز به طول انجامید و در نتیجه بمباران و قحطی جان بیش از یک میلیون نفر از مردم لنینگراد را گرفت. آیا غزه واقعاً در انتظار چنین سرنوشتی است؟ تصورش غیرممکن است.این در زمان ما اتفاق می افتد.

کد خبر 5965474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • امرایی IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
      1 0
      هر مشکلی که هست به نظر من زیر سر دولت تروریست و خ ن آشام آمریکاست که خواسته اش هرج و مرج در جهان و از اب گل آلود ماهی بگیرد وگر نه اسرائیل بی دین سگ کی باشه که بتونه عرض واندام بکند لعنت خدا بر بایدن بی شرف و دولت کثیفش درود بر حماس و مقاومت درود بر انصارالله یمن