۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۱

رییس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری:

آرمان ما تحقق تمدن نوین اسلامی و کسب مرجعیت علمی است

آرمان ما تحقق تمدن نوین اسلامی و کسب مرجعیت علمی است

شیراز - رییس سازمان بسیج علمی کشور گفت: تحقق تمدن اسلامی مد نظر رهبر معظم انقلاب مستلزم رسیدن به مرجعیت علمی و فناوری دنیا با استفاده از ظرفیت‌های مردمی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله رضوی نژاد در سفر یک روزه خود به شیراز پس از بازدید از چند مرکز علمی و تحقیقاتی در سخنرانی خود در نمایشگاه آیتکس ۱۴۰۲ شیراز گفت: در هر کاری وقتی باور باشد، قطعاً به اذن خدا آن باور محقق خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور با بیان اینکه آرمان ما تمدن‌سازی است، تصریح کرد: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیاز به قدرت داریم و برای کسب قدرت باید در حوزه علمی سرآمد باشیم.

این مقام مسؤول ادامه داد: در پی رقم خوردن تمدن اسلامی می‌توان به مرجعیت علمی رسید که در کنار این علم و رقم خوردن مرجعیت علمی و فناوری باید به سمت مردم برویم و مردمی سازی صورت بگیرد.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور در دیدار با مدیران پردیس شرکت‌های دانش بنیان استان فارس نیز با اشاره به سخنان رهبری در تاکید بر علم و دانش اظهار داشت: اگر علم داشته باشیم، قدرت خواهیم داشت و آنگاه می‌توانیم تمدن سازی را تحقق ببخشیم.

وی با بیان اینکه افق دیدمان رسیدن به مرجعیت علمی است، تصریح کرد: برای رقم خوردن این اتفاق باید رسیدن به مرجعیت علمی به باور تبدیل شود و جهاد علمی رقم بخورد.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور با ابراز اینکه باید به سمت مردمی سازی امور مختلف پیش ببریم، عنوان کرد: بر اساس سخنان رهبری معظم، هر جا کار را به دست مردم سپردیم به نتیجه رسیدیم که هشت سال دفاع مقدس نمونه خوبی برای جهاد و مردمی سازی است.

وی همچنین گفت: بسیاری از تحقیقات، پژوهش‌ها و فعالیت‌های علمی، کاربردی نبوده و باید به سمت واقعیت و کاربردی شدن فعالیت‌های پژوهشی پیش برویم.

رضوی نژاد با بیان اینکه بسیج بدون پرچم هر جا لازم باشد برای حل مسئله کشور و انقلاب حضور خواهد داشت، اذعان داشت: باید ظرفیت‌ها را شناسایی کرده و با شناسایی اولویت‌های استان، با هم افزایی تمامی ارگان‌ها در جهت حل آن مسائل گام برداشته و تحولات خوبی را در کشور و استان داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور در ادامه این سفر با سردار بوعلی، فرمانده سپاه فجر استان فارس و مجید میکائیلی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس دیدار کرد.

کد خبر 5965687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha