۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۵

سرپرست اداره کل استاندارد اردبیل مطرح کرد؛

لزوم استفاده از بخاری‌های استاندارد در مدارس اردبیل

لزوم استفاده از بخاری‌های استاندارد در مدارس اردبیل

اردبیل- سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل گفت: استفاده از بخاری‌های دارای نشان معتبر استاندارد در مدارس و منازل استان اردبیل لازم و ضروری است.

حسنعلی حسین پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: استفاده از بخاری‌های استاندارد مجهز به سنسور حساس به کاهش اکسیژن و سنسور حرارتی در مدارس و منازل با هدف پیشگیری از هرگونه حوادث احتمالی لازم و ضروری است.

وی افزود: سنسور حساس به کاهش اکسیژن، زمانی که اکسیژن اتاق به کمتر از ۱۸ درصد برسد بخاری را خاموش می‌کند و سنسور حرارتی نیز وسیله‌ای است که اگر به هر دلیلی مسیر دودکش مسدود شود و محصولات احتراق به درون اتاق برگردد، بخاری را به صورت اتوماتیک خاموش می‌کند.

سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: رعایت کلیه موارد ایمنی از جمله کنترل و بررسی کانال دودکش و کلاهک دودکش در انتهای کانال، از نظر باز بودن کانال جهت خروج گازهای احتراق، الزامی است.

حسین‌پور ادامه داد: شیلنگ‌های لاستیکی که به عنوان رابط لوله کشی گاز شهری به وسایل گازسوز مورد استفاده قرار می‌گیرند، نیز باید دارای نشان استاندارد معتبر باشند.

وی خاطرنشان کرد: از عموم هم استانی‌ها تقاضا داریم قبل از خرید هرگونه کالا با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده در زیر نشان استاندارد ملی، از اصالت پروانه استاندارد مطمئن شده و سپس اقدام به خرید کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد غیر استاندارد با شماره تلفن‌های ۳۳۷۴۱۱۵۶-۸ به اداره کل استاندارد استان اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 5965958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha