۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۰

ویژه‌برنامه‌های هفته پژوهش در استان فارس اعلام شد

ویژه‌برنامه‌های هفته پژوهش در استان فارس اعلام شد

شیراز - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز به معرفی ویژه‌برنامه‌های هفته‌ پژوهش استان فارس و دانشگاه شیراز و همین‌طور بیان برخی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه شیراز پرداخت.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، علی حفیظی، در نشست اعلام ویژه برنامه‌های هفته پژوهش با بیان این مقدمه که طبق روال هرسال، دانشگاه شیراز مجری برنامه‌های هفته پژوهش استان فارس است؛ اعلام کرد: به‌مناسبت هفته پژوهش و فناوری، نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان فارس، از روز ۲۸ آذرماه، در قالب ۳۰ غرفه، در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز با شرکت دانشگاه‌ها، صنایع، دستگاه‌های اجرایی و پارک‌های علم و فناوری استان برپا خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز ادامه داد: آئین تقدیر از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان نیز روز ۲۹ آذرماه با حضور مسؤولان استانی در همان مکان برگزار خواهد شد و در این مراسم، از حدود ۴۶ پژوهشگر برتر دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان و ۷ شرکت برتر دانش‌بنیان تقدیر خواهد شد.

حفیظی با یادآوری اینکه شعار هفته ملی پژوهش و فناوری امسال، «پژوهش و فناوری؛ پیشران رشد تولید و مهار تورم» است؛ خبر داد: در بازه زمانی هفته پژوهش، نشست‌های مختلفی در زمینه‌ی ارتباط دانشگاه با جامعه - صنعت در نظر گرفته شده که نشست آشنایی صنایع و سازمان‌های استان با قانون‌های مالیاتی (دوشنبه ۲۷ آذر) و آشنایی با شیوه ارزیابی و تشخیص شرکت‌های دانش‌بنیان (سه‌شنبه ۲۸ آذر) از آن جمله است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: همچنین جشنواره جهادگران علم و فناوری از سوی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس (۲۹ آذر) در این هفته برگزار خواهد شد.

وی افزود: امسال تجاری‌سازی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی، بازدیدهای صنعتی، انتخاب پایان‌نامه‌های برتر دانشجویی، برگزاری بیش از ۲۰۰ رویداد، سخنرانی علمی، بازدید، نشست و… در دانشکده‌های مختلف دانشگاه شیراز به صورت حضوری، مجازی و تلفیقی از جمله دیگر برنامه‌های هفته پژوهش است.

معاون پژوهشی دانشگاه شیراز، در ادامه به تأسیس «مرکز رشد جامع» و «دهکده فناوری»، رونمایی از محصولات و پلتفرم‌های تیم‌های شتاب‌دهنده کوانتوم در حوزه پلتفرم‌های مدیریت و تقسیم هزینه و فروش کتاب با نام‌های «اکیپ» و «قاصدک»، رونمایی از محصولات جدید تیم فرهوش آتی پاسارگاد در حوزه قطعات الکترونیک و محافظ برق به‌عنوان برخی دستاوردهای استارتاپی دانشگاه اشاره کرد.

کد خبر 5966079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha