۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۲۳:۲۹

استاندار مرکزی:

اجرای طرح شهریاران در دستور کار ویژه استان مرکزی است

اجرای طرح شهریاران در دستور کار ویژه استان مرکزی است

اراک - استاندار مرکزی گفت: اجرای طرح شهریاران در دستور کار ویژه استان مرکزی است و در این مهم مردم نقش برجسته‌ای دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزاد مخلص‌الائمه با تشریح اجرای طرح ملی "شهریاران" اظهار کرد: گفتمان دولت مردمی و مردمی‌سازی دولت، تنها یک شعار نیست، بلکه یک هدف قوی و روشن است که ذیل برنامه‌های دولت پیگیری می‌شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: تجربه سال‌های اخیر به ویژه دهه‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نشان داده هر کجا مردم در کنار خدمت‌گذاران خود در دستگاه‌های اجرایی و دولت بودند موفقیت‌های بسیار بزرگی حاصل شده و گام‌های کوچک دولت جز با همراهی و گام‌های بلند و بزرگ مردم به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

وی افزود: در سطح استان مرکزی مسایل متعددی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی وجود دارد که لازم است آحاد مردم به ویژه نخبگان، فرهیختگان، سرآمدان، حلقه‌های میانی، گروه‌های جهادی، گروه‌های مردمی وارد میدان شوند و در کنار مسئولان و خدمتگزاران خود قرار گیرند تا بتوانیم اقدامات بزرگ و مهمی را شکل دهیم و مسایل را از میان برداریم.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: مجموعه موانعی که شود باعث می‌شود وضعیت موجود رضایت‌بخش نباشد و فاصله تا وضعیت مطلوب را شکل بگیرد "نظام مسایل" و به هر مانع "مساله" گفته می‌شود، برای حل این مسایل تقاضا داریم مردم به میدان بیایند و کمک کنند تا مسایل به دقت شناسایی و راه مهار و حل این آن‌ها را با اولویت‌بندی دنبال کنیم.

مقام عالی دولت در استان مرکزی بیان کرد: در راستای استفاده از ظرفیت‌های مردمی طرح بزرگ "شهریاران" که ماه‌ها بر روی آن اندیشیده شده توسط دولت ارایه گردید لذا از آحاد مردم به ویژه جوانان، اهل فکر و اندیشه دعوت می‌شود هر ایده‌ای برای حل مسایل خرد و کلان پیرامون خود دارند را در سامانه shahriaran.ir ثبت کنند.

وی افزود: چنانچه از بهمن ماه سال ۹۷ اقدامی صورت گرفته که این اقدام در حل مسایل مؤثر بوده با صرف نظر از اینکه مسایل خرد یا کلان هستند نیز قابلیت ثبت در طرح ملی شهریاران را دارد.

مخلص‌الائمه اضافه کرد: طرح شهریاران به دنبال آن است که مجموعه‌ای از اقدامات مهم، برجسته و ایده‌های شاخص که منجر به حل مسایل کشور می‌شود را شناسایی و با ارزیابی در سطح ملی و استانی از ایده‌ها و اقدامات برتر تقدیر و حمایت کند.

وی عنوان کرد: طرح شهریاران قصد دارد که مردم را در چهار حوزه تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری، اجرا و نظارت بیش از گذشته به میدان بیاورد و دولت نیز با مانع‌زدایی، تسهیل‌گری و پشتیبانی بتواند این طرح و ایده‌ها را گسترش و به مرحله اجرا برساند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه آخرین مهلت ثبت ایده‌ها و اقدامات ۳۰ آذرماه است، گفت: مجدد از همگان در تمامی سنین و مشاغل اعم از خانم‌های خانه‌دار، فرهنگیان، دانشگاهیان و فعالان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دعوت می‌شود که اگر می‌توانند اقدامی را ناظر بر حل مسایل جامعه شکل دهند که یک پایه آن مردم و پایه دیگر دولت باشد، با ثبت ایده‌ها ما را در حرکت‌های پرشتاب دولت سیزدهم یاری کنند.

کد خبر 5966410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha