۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۹

آنروا: ۲۰۲۳ خونین‌ترین سال برای فلسطینیان در کرانه باختری بود

آنروا: ۲۰۲۳ خونین‌ترین سال برای فلسطینیان در کرانه باختری بود

آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که سال ۲۰۲۳ خونین‌ترین سال برای فلسطینیان در کرانه باختری بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آن روا) امروز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که سال ۲۰۲۳ «خونین‌ترین سال» برای فلسطینیان در کرانه باختری از سال ۲۰۰۵- زمان آغاز ثبت و مستندسازی تعداد قربانیان حملات ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست توسط سازمان ملل- است.

در این گزارش آمده است که بر اساس گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه، علاوه بر کشته شدن ۸ فلسطینی توسط شهرک نشینان اشغالگر، ۲۷۱ فلسطینی از جمله ۶۹ کودک نیز توسط اشغالگران صهیونیست در کرانه باختری کشته شدند.

در گزارش آن روا در مورد وضعیت نوار غزه نیز آمده است: از آغاز حملات در ۷ اکتبر تاکنون ۲۸۸ آواره ساکن در اردوگاه‌های نوار غزه جان خود را از دست داده و ۹۹۸ تن دیگر زخمی شده‌اند.

همچنین اعلام شد که بیش از ۱.۱ میلیون آواره فلسطینی در حال حاضر در ۹۸ مرکز آن روا در منطقه مرکزی نوار غزه و شهرهای خان یونس و رفح پناه گرفته‌اند.

در این گزارش خاطرنشان شد که حدوداً ۱.۹ میلیون فلسطینی که بیش از ۸۵ درصد از جمعیت نوار غزه را تشکیل می‌دهند، آواره شده اند؛ برخی از آنها از آغاز حملات بارها برای یافتن مکان امن کوچ کرده‌ اند.

همچنین در این گزارش کشته شدن ۱۳۵ کارمند آن روا در نوار غزه تأیید شده است.

گفتنی است در حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، ۱۸ هزار و ۶۰۸ فلسطینی از جمله ۸ هزار کودک و ۶ هزار و ۲۰۰ زن جان باخته‌اند. همچنین اجساد هزاران فلسطینی نیز زیر آوار باقی مانده است.

کد خبر 5966884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha