۲۴ آذر ۱۴۰۲، ۷:۴۳

لاری پور؛

تعرفه‌های غیرواقعی یکی از دلایل مهاجرت پزشکان است

تعرفه‌های غیرواقعی یکی از دلایل مهاجرت پزشکان است

سخنگوی سازمان نظام پزشکی ایران گفت: تا زمانی که تعرفه‌ها واقعی نشود، شاهد مشکلات حرفه پزشکی، از جمله مهاجرت خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا لاری‌پور، با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم توجه ویژه به پزشکان جوان است که در مناطق مختلف کشور مشغول خدمت هستند، افزود: بیشترین حجم بار درمانی در بیمارستان‌های دولتی و آموزشی بر دوش دستیاران است که توجه ویژه مسئولان کشور به ویژه وزارت بهداشت را می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: به رغم گفته‌های متعدد این روزها همکاران بسیاری به دلایل مختلفی که بخش کوچکی از آن شاید دلایل معیشتی باشد به مهاجرت روی می‌آورند که صرفاً مهاجرت جغرافیایی از کشوری به کشور دیگر نیست، بلکه مهاجرت درون شغلی است یعنی فرد از حرفه خود جدا می‌شود و به حرفه دیگری روی می‌آورد.

لاری‌پور ادامه داد: تا زمانی که تعرفه‌ها مطابق قانون و بر اساس منطق و قیمت تمام شده واقعی خدمات دیده نشود و مطب به مثابه یک بنگاه اقتصادی، درمانگاه، کلینیک و بیمارستان نتواند سودآوری داشته باشد، بدیهی است که رشته پزشکی دچار آسیب می‌شود و در نهایت متضرر اصلی مردم هستند که از ارائه خدمات با کیفیت درمانی محروم خواهند شد.

کد خبر 5967093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ghasem IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
      1 1
      الان مرفه ترین قشر جامعه پزشکان هستند. یک جراحی یک ساعته ۲۰ میلیون می گیرند یک عصب کشی نیم ساعته ۶ میلیون آن هم در کشوری که حداقل حقوق کار ماهی ۷ میلیون است . یعنی یک کارگر باید حقوق یک ماه کار خود را با نیم ساعت کار یک پزشک معاوضه نماید.
    • خبردار IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
      1 1
      همه پزشکان از اقشار پر درآمد جامعه هستند و متاسفانه عطش درآمدشان سیری ناپذیر است بیمار بیچاره وقتی به بیمارستان دولتی مراجعه میکنه به مطب فراخوانده میشه تا بیشتر سر کیسه بشه
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
      1 0
      پس تعرفه کارگرا جی بگن که نصف تورم
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
      0 1
      پزشکان فراری از بیماران که علیلتر کردند و دیگر مشتری هم ندارند که اغلب پزشکان بیسواد ما متاسفانه چنین هستند حالا بفکر دام پهن کردن سر مردم نا آگاه کشور دیگری افتاده اند و می‌خواهند آبروی کشور را بیش از اینها ببرند فکر مهاجرت افتادند