۲۶ آذر ۱۴۰۲، ۹:۲۵

مدیرکل سیاسی استانداری بوشهر:

نشست‌های بصیرتی برای مشارکت حداکثری در انتخابات برگزار شود

 نشست‌های بصیرتی برای مشارکت حداکثری در انتخابات برگزار شود

بوشهر- مدیرکل سیاسی و انتخابات تقسیمات کشوری استانداری بوشهر گفت: مدیران دستگاه های اجرایی با برگزاری نشست‌های بصیرتی در بین کارمندان و سایر اقشار برای مشارکت حداکثری در انتخابات تلاش کنند.

گزارش خبرنگار مهر، سعید حیدری شنبه شب در نشست شورای اداری شهرستان گناوه با اشاره به جنایت تروریستی و تسلیت شهادت تعدادی از نیروهای جان بر کف فراجا گفت: ما در راه دفاع از انقلاب اسلامی خون‌های پاک زیادی را نثار کرده‌ایم و این خون‌ها و شهدا ما را در پیمودن این مسیر انقلاب مصمم ترمی کند.

وی گفت: پاسداری از خون پاک این شهیدان و جوانان برومندی که در راه دفاع از امنیت و آسایش کشور و ملت به خاک و خون افتادند و این وظیفه سنگینی بر عهده ما است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات تقسیمات کشور استانداری بوشهر افزود: با توجه به اهمیت انتخابات در سال جاری در ستاد انتخابات استان بوشهر نشست‌هایی را در سراسر استان برنامه ریزی شده که در قالب جلسات شورای اداری و ستاد انتخابات و کارگروه‌های این ستاد در هر شهرستان در حال برگزاری است.

حیدری با اشاره به تغییر قانون انتخابات بیان کرد: از شهریور سال گذشته و حتی قبل از آن فرایندهای اجرایی برگزاری انتخابات، هماهنگی‌ها و آسیب شناسی و ارتقا آمادگی‌ها آغاز شد و نشست‌های متعددی با حضور فرمانداران، بخشداران، معاونان سیاسی، خبرگان و صاحبنظران در سطح استان و وزارت کشور برگزار شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: در سال گذشته اولین همایش مشترک مسئولان شورای نگهبان و استانداری‌های سراسر کشور در جزیره مقاوم خارگ دور هم جمع شدند و اولین نشست تعاملی و هماهنگی برگزار شد و بعد از آن وارد فرایندهای اداری بر مبنای قانون قدیم شدیم.

وی ادامه داد: در اول مردادماه در حوزه انتخابات قانون اصلاح موادی از انتخابات مجلس شورای اسلامی در جهت اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه انتخابات به تصویب رسید و بر همین مبنا فرایندهای انتخابات مجلس بر مبنای قانون جدید برگزار خواهد شد.

حیدری بیان کرد: در مرحله پیش ثبت نام به صورت الکترونیکی ۴۹۵ نفر بدون اینکه با کوچک‌ترین نقصی مواجه شوند نام نویسی کردند و بعد از این مرحله نیز در مرحله ثبت نام نهایی نیز که باز هم به صورت کاملاً الکترونیکی انجام شد ۲۶۴ نفر ثبت نام نهایی شدند.

وی بیان کرد: تشکیل هیأت‌های اجرایی در استان قبل از ثبت نام نهایی با نگاه ورود افراد مؤمن، سالم و بی طرف به عنوان معتمدین مردم در هیأت‌های اجرایی انتخاب و شکل گرفت تا بتوان فرآیند انتخابات را بدون جانبداری و سوگیری فرد یا جریانی ادامه دهیم.

وی گفت: در این دوره از انتخابات هیأت‌های اجرایی نشان دادند که هیأت‌های ایستا نیستند بلکه پویا و کنش گر هستند و آنچه را که قانون آنها را با نگاهی برابر و عادلانه مکلف به بررسی کرده بود پیرامون همه جریان‌ها، طیف‌ها و گروه‌ها دنبال کردند.

حیدری بیان کرد: در نهایت و در مرحله بررسی صلاحیت ۱۵۳ نفر از مجموع ۲۶۴ نفر از داوطلبان نهایی، در سطح استان تأیید شدند و هم اکنون نیز هیأت‌های نظارت به مدت ۵۰ روز و تا ۱۴ دی ماه فرایند بررسی صلاحیت داوطلبان را انجام خواهند داد.

 نشست‌های بصیرتی برای مشارکت حداکثری در انتخابات برگزار شود

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: در شرایط کنونی باید آمادگی‌های خود را برای برگزاری انتخابات ارتقا دهیم و از فرصت‌هایی که در اختیار هیأت نظارت، وزارت کشور و سایر دستگاه‌های اجرایی است استفاده شود و لذا اینگونه نشست‌ها تدارک دیده شد تا این هماهنگی‌ها و هم افزایی‌ها را عمق ببخشیم و هماهنگی‌ها را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات از نگاه رهبر معظم انقلاب گفت: همه باید راهبردهای خود را پیرامون چهار مؤلفه‌ها رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری تعیین و اقدامات عملیاتی پیرامون آن انجام دهیم و در راستای برگزاری انتخاباتی باشکوه نقش آفرینی مؤثری داشته باشیم.

حیدری با تاکید بر اینکه انتخابات یک تکلیف همگانی است بیان کرد: در برهه کنونی انتخابات یازدهم اسفند ماه باید گفتمان اصلی و اول همه مدیران دستگاه‌ها باشد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات تقسیمات کشور استانداری بوشهر بیان کرد: یکی از وظایف مدیران در کنار گره گشایی از امورات مردم و جامعه هدف و نظارت بر رفتار زیرمجموعه، برگزاری نشست‌های بصیرتی در بین کارمندان دستگاه‌ها مربوطه، و سایر اقشار جامعه برای برگزاری انتخابات و در جهت خنثی سازی راهبردهای دشمنان است.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات مأموریت فراگیری است، گفت: با استناد به ماده ۱۳ همه مدیران دستگاه‌ها و مسئولان ادارات را مکلف به همکاری با ستاد انتخابات هستند و در این راستا می‌بایست بنا به درخواست ستاد انتخابات استانداری، فرمانداری و بخشداری‌ها امکانات دستگاه‌ها و نیروهای خود را برای برگزاری انتخابات در اختیار کارگروه انتخابات قرار دهند.

 نشست‌های بصیرتی برای مشارکت حداکثری در انتخابات برگزار شود

حیدری با تاکید بر رعایت اصل بی طرفی کامل توسط همه مسؤولان در همه فرآیندهای انتخابات بر اساس قانون، گفت: بنا به ماده ۷۵ قانون انتخابات که دلالت بر رعایت بی طرفی کامل مسئولان در انتخابات دارد، دولت و ستاد انتخابات از هیچ فرد، گروه یا جریان در جریان انتخابات حمایت نمی‌کند و ما فقط مأمور هستیم انتخابات را بر اساس قانون با رعایت عدالت، مساوات پیش ببریم تا بتوان از رأی و سلیقه مردم و نتیجه‌ای که از خروجی شورای نگهبان و هیأت‌های اجرایی است از رأی مردم صیانت کنیم.

وی گفت: ما با هر آنچه بی طرفی ستاد انتخابات را نفی کند مماشاتی نخواهیم کرد.

وی گفت: انتخابات آینده انتخابات مهمی است و رهبری فرمودند که بلندگوهای دشمن فعال شده و قطعاً دشمن آرام نخواهد نشست تا مشارکت مردم را تحت شعاع قرار دهد لذا باید با اولویت و جدیت به انتخابات ورود و با برنامه ریزی اقدام کنید تا در ۱۱ اسفند ماه سال جاری حماسه دیگر از سوی همه مردم ایران رقم بخورد

کد خبر 5968664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha