۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۶

معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

طرح رصد بازار شب یلدا در زنجان آغاز شد

طرح رصد بازار شب یلدا در زنجان آغاز شد

زنجان- معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: طرح رصد بازار شب یلدا در استان با حضور بازرسان و با محوریت نظارت بر قنادی‌ها و آجیل فروش ها در سطح استان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل مسلمی گفت: اجرای طرح رصد بازار شب یلدا در استان تا ۳۰ آذرماه ادامه دارد.

وی افزود: در قالب اجرای این طرح بازرسان اداره کل صمت استان به همراه نمایندگان سایر دستگاه‌های اداری در واحدهای صنفی با محوریت قنادی‌ها و آجیل فروش‌ها حضور می‌یابند و با تخلفات احتمالی برخورد می‌کنند.

این مقام مسؤول اضافه کرد: با هماهنگی صورت گرفته با اتحادیه قنادان، قنادی‌ها مکلف به خالص فروشی شیرینی هستند به طوریکه بنا به درخواست خریدار، شیرینی با جعبه یا بدون جعبه تحویل می‌شود.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: قیمت آجیل نیز به قیمت متعارف از سوی اتحادیه ابلاغ شده است که صنوف مکلف به اجرای آن هستند.

وی اظهار داشت: هم اکنون قیمت آجیل در استان ۱۵ تا ۲۰ درصد پایین‌تر از ایام عید ابلاغ شده است.

مسلمی افزود: همشهریان می‌توانند علاوه بر دریافت فاکتور در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قبیل گران فروشی و کم فروشی مراتب را به سامانه تلفنی ۱۲۴ یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۰۰۱۲۴ گزارش دهند تا رسیدگی لازم در این خصوص صورت گیرد.

طرح نظارتی ویژه شب یلدا از ۲۰ آذرماه در استان زنجان آغاز شده است

رئیس اتاق اصناف استان زنجان گفت: طرح نظارتی ویژه شب یلدا از ۲۰ آذرماه در استان زنجان آغاز شده است.

محمد بازرگان اظهار کرد: در راستای رفاه حال همشهریان و جلوگیری از هر گونه سوء‌استفاده و تخلف در آستانه شب یلدا، طرح نظارتی با حضور بازرسان از ۲۰ لغایت ۳۰ آذرماه در سطح استان اجرایی می‌شود.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هرگونه شکایات در خصوص میوه و تره‌بار اعم از هندوانه و انار و … توسط جهاد کشاورزی و شکایات در زمینه آجیل‌فروشان و قنادان توسط بازرسان صنعت، معدن و تجارت پیگیری می‌شود.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان عنوان کرد: اولویت بازرسان نظارت در حوزه‌های آجیل و شیرینی و شکلات است و گروه‌ها در ۱۰ اکیپ این نظارت‌ها را برعهده دارند.

بازرگان یادآور شد: همه شکایات در حوزه‌های مختلف اعم از میوه، آجیل و خشکبار، شیرینی و … از طریق سامانه ۱۲۴ دریافت می‌شود و با توجه به ارتباط موضوع به دستگاه رسیدگی‌کننده ارجاع و پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد.

بازرگان تصریح کرد: بر اساس مصوبات جلسه امنیت غذایی همه صنوف آجیل‌فروشان و خشکبار استان موظف‌اند ضمن رعایت نرخ‌نامه مصوب آن را در صنف مربوطه نصب و در معرض دید عموم قرار دهند.

این فعال صنفی خاطرنشان کرد: با حضور بازرسان در سطح بازار، با هرگونه تخلف و افزایش غیرقانونی قیمت‌ها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

کد خبر 5969542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha