۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۹

مدیرکل راهداری البرز خبر داد؛

راه‌اندازی و به‌روزرسانی ۳۶ دوربین نظارتی تصویری جاده‌ای در البرز

راه‌اندازی و به‌روزرسانی ۳۶ دوربین نظارتی تصویری جاده‌ای در البرز

البرز- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز از راه اندازی ۱۵ سامانه جدید و تعویض ۲۱ دوربین نظارتی تصویری جاده‌ای در محورهای استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی زندی فر با اشاره به اینکه نظارت و رصد برخط وضعیت ترافیکی و جوی جاده‌های استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: به همین دلیل استفاده از دوربین‌های نظارتی موجب خدمت‌رسانی بهتر و آسان‌تر در مواقع ضروری به کاربران جاده‌ای می‌شود.

وی افزود: به زودی ۳۶۴ دستگاه دوربین نظارت تصویری، ۸۲۰ سامانه تصویربرداری ثابت و ۲۰۰ سامانه ثبت تخلفات سرعت و پلاک خوان در جاده‌های بین شهری کشور نصب و ۶۱۷ دوربین نظارت تصویری جایگزین دوربین‌های قدیمی می‌شود که سهم البرز از نصب و تعویض دوربین‌های نظارتی، ۳۶ دستگاه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز عنوان کرد: بیشتر نقاط تعیین شده در البرز در مناطق مهم از جمله گردنه‌ها، نقاط مه‌گیر و دارای شرایط خاص جوی و نقاط پرحادثه است، مطرح کرد: این اقدام شامل نصب ۱۵ دستگاه دوربین نظارتی جدید و تعویض ۲۱ دستگاه دوربین نظارتی تصویری و به روزرسانی آن است.

زندی فر مجموع اعتبار این پروژه را بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال از منابع اعتباری ملی دانست و گفت: در سطح استان ۳۵ دوربین ثبت تخلف مجهز به سیستم محاسبه میانگین سرعت و پلاک‌خوان، ۵۶ سامانه ترددشمار برخط و صفر سامانه توزین هوشمند به منظور رصد و جلوگیری از تردد ناوگان حمل کالا با تناژ اضافه فعال هستند.

کد خبر 5969916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha