۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۷

مدیرکل هواشناسی اردبیل خبر داد؛

ثبت بیشترین بارش برف در نیارق نمین

ثبت بیشترین بارش برف در نیارق نمین

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: پیرو اطلاعیه صادر شده از هواشناسی استان اردبیل بیشترین بارش برف در شهرستان نمین ایستگاه نیارق با ۲۰ سانتیمتر به ثبت رسیده است.

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پیرو هشدار صادره هواشناسی استان، طی دیشب تا صبح امروز ضمن نفوذ توده هوای سرد، در مناطق شمالی بارش باران و در مناطق مرکزی و جنوبی استان بارش برف رخ داده که بیشترین بارش برف در شهرستان نمین ایستگاه نیارق با ۲۰ سانتیمتر به ثبت رسیده است.

وی افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی با تداوم فعالیت سامانه بارشی همچنان تا بعدازظهر امروز در مناطقی از استان به ویژه در نواحی منتهی به استان گیلان و بخش‌هایی از شهرستان خلخال بارش خفیف برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه از عصر امروز با خروج سامانه بارشی از استان به تدریج از میزان ابرها کاسته شده و دمای هوا به طور محسوس افت خواهد کرد، ادامه داد: کمینه دما در مناطق مرکزی و جنوبی استان طی امشب تا صبح فردا ۶ تا ۹ درجه سلسیوس زیر صفر افت خواهد کرد.

کوهی بیان کرد: از فردا با پایداری شرایط جوی آسمان استان صاف تا نیمه‌ابری بوده و در اواسط روزها دمای هوا به طور نسبی افزایش می‌یابد اما در ساعات شبانه هوای سرد توأم با یخبندان تداوم دارد.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی هفته جاری پنجشنبه و جمعه وزش باد جنوبی در مناطق مرکزی گاهی با سرعت تند تا نسبتاً شدید و افزایش نسبی دما پدیده غالب انتظار می‌رود.

کد خبر 5969946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha