۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۱۳

نماینده ولی فقیه در مازندران:

مازندران در الفبای صادرات محصولات کشاورزی مانده است

 مازندران در الفبای صادرات محصولات کشاورزی مانده است

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مازندران با داشتن هشت میلیون تولیدات باغی و کشاورزی می تواند بازارهای حوزه خزر را به دست بگیرد ولی در الفبای صادرات مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی شامگاه سه شنبه در دیدار مدیر جهاد کشاورزی و معاونین شهرستان ساری، اظهار کرد: به حق کلمه جهادی زیبنده کشاورزی بوده زیرا کشاورزی یک جهاد است.

وی افزود: ظرفیت‌های شهر ساری با ۹۰ هزار هکتار زمین، بخش طیور، دام، کشاورزی، شلتوک، برنج، گندم و جو، گیاهان دارویی، فضای گلخانه‌ای ظرفیت بزرگی بوده و انتظار این است که این ظرفیت در تراز خودش مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه ساری یادآور شد: مازندران ما با این ظرفیت آن طور که باید در منطقه و دنیا حرف برای گفتن ندارد زیرا حدود هشت میلیون تولیدات باغی و کشاورزی داریم که کم نیست و می‌توانیم بازار تمام کشورهای حوزه خزر را به دست بگیریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با عنوان اینکه اما در الفبای صادرات محصولات کشاورزی ماندیم، تصریح کرد: دامداری ما به صرفه نیست و با این علوفه‌های گران، امکانات بهداشتی و درمان دام در حد ضعیف با مشکلات زیادی روبرو هستیم.

وی با انتقاد از گرانی قیمت مرغ تصریح کرد: کود و سم و امکانات روز به روز گران‌تر شده و بر مصرف سموم نظارت چندانی نمی‌شود و این بخش رها شده است.

وی ادامه داد: از نظر قیمت هم هر سال در بخشی مشکل داریم و امسال قیمت برنج خیلی نسبت به پارسال افت پیدا کرد.

آیت الله محمدی لائینی اعلام کرد: اگر بتوانیم دریچه صادرات را باز کنیم کشاورزی ما چند برابر جان می‌گیرد و رشد می‌کند اما اکنون زمین‌های ما در حال سفید شدن است و سرمایه‌ها را از دست می‌دهیم.

امام جمعه ساری اظهار کرد: در حوزه سوخت، کشاورزان ما واقعاً مشکل دارند و کشاورزی باید به گونه‌ای باشد که بصرفد و باید به دنبال صنعتی شدن برویم و دامداری صنعتی نیاز به زیرساخت دارد.

کد خبر 5971372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha