۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۸

در موافقت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳؛

قادری: درآمدهای مالیاتی نسبت به سال گذشته افزایش نیافته است

قادری: درآمدهای مالیاتی نسبت به سال گذشته افزایش نیافته است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: درصد درآمدهای مالیاتی نسبت به سال گذشته افزایش نیافته چراکه سال گذشته ۶۰ درصد بود و امسال ۴۹ درصد شده و کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، «جعفر قادری» در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: دولت لایحه بودجه سال آینده را با رویکرد واقعی تدوین کرده است؛ قیمت هر بشکه نفت ۶۵ دلار پیش‌بینی شده که این قیمت بسیار واقعی و کارشناسانه تعیین شده است؛ همچنین درآمدهای صادراتی هم با رویکرد منطقی، پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه به صورت کلی دولت هزینه‌ها و درآمدها را واقعی و با رویکرد منطقی پیش‌بینی کرده است افزود: همچنین کسری تراز عملیاتی کاهش یافته که علت آن، پیش‌بینی واقعی درآمدهای نفتی است.

قادری گفت: با توجه به مشکلاتی که در تحقق منابع نفتی وجود دارد، دولت ناچار شده درآمدهای مالیاتی را در نظر بگیرد و ذکر این نکته حائز اهمیت است که درصد درآمدهای مالیاتی نسبت به سال گذشته افزایش نیافته چراکه سال گذشته ۶۰ درصد بود و امسال ۴۹ درصد شده و کاهش یافته است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت قرار است منابع مالیاتی را از محل فرارهای مالیاتی تامین کند گفت: در لایحه بودجه سال آینده، احکام بسیار خوبی در حوزه اشتغال پیش‌بینی شده است؛ ما باید واقعیت‌های کشور را در نظر بگیریم و بر اساس آن، نقطه نظرات خود را مطرح کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره افزایش ۱۸ درصدی حقوق بازنشستگان گفت: این ۱۸ درصد، مازاد بر منابع پیش‌بینی شده در همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است و بازنشستگان از این حیث، هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند؛ در زمان بررسی لایحه بودجه می‌توان اصلاحاتی را در آن اعمال کرد و مجلس این اختیار را دارد.

کد خبر 5971672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha