۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۴

رییس جهاد دانشگاهی واحد اردبیل:

کاربست علم و فناوری اصلی‌ترین رسالت جهاددانشگاهی است

کاربست علم و فناوری اصلی‌ترین رسالت جهاددانشگاهی است

اردبیل- رییس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: به کارگیری علم و فناوری و عمل به آنها در ساحه های مختلف توسعه ای مهمترین و اصلی ترین رسالت جهاد دانشگاهی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسام رسولی صبح چهارشنبه در آئین پویش «سعید ایران» و تجلیل از پژوهشگران جهاددانشگاهی استان اردبیل اظهار کرد: پژوهش‌های کاربردی، توسعه ای و بنیادی سه شیوه مهم پژوهش هستند.

وی خاطرنشان کرد: پژوهش کاربردی با رویکرد حل مسئله است و پژوهش‌های توسعه‌ای بیشتر در واحدهای صنعتی و غیر صنعتی کاربرد دارد و واحدهای تحقیق و توسعه در این زمینه فعال هستند و در تحقیقات بنیادی به بدنه یک رشته علمی، مفاهیم و دانشی نو اضافه می‌شود .

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با تشریح پژوهش بنیادی ادامه داد: جهاددانشگاهی در هر سه مورد پژوهش یادشده کارنامه قابل قبولی داشته و به ویژه در حوزه سلامت، درمان و پزشکی حرفی برای گفتن دارد.

رسولی بیان کرد: ویژگی مهم این نهادانقلابی آن است که توانسته است تحقیقات بینادی را کاربردی کند و امروز تاثیر آن در زندگی مردم قابل مشاهده است و اثرگذاری لازم را دارد.

وی افزود: جهاددانشگاهی در حوزه درمان ناباروری کار بزرگی کرده است که زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی به عنوان محققی به تمام معنی و یک دانشمند مومن و متعهد توانسته است نه تنها به مردم ایران بلکه به جهان بشریت خدمت کند.

رسولی اضافه کرد: هوشمندی ایشان و توانمندی وی از یک ظرف و دغدغه‌مندی نسبت به جهان و کشور از سوی دیگر باعث شده تا در جهان تاثیرگذار باشد .

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این پویش از پژوهشگران جهاددانشگاهی استان اردبیل با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

کد خبر 5971704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha