۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۲۴

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد:

قد و وزن دانش آموزان بویراحمدی کاهش شدید داشته است

قد و وزن دانش آموزان بویراحمدی کاهش شدید داشته است

یاسوج- رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: به دلیل فقر آهن قد و وزن دانش آموزان بویراحمدی دچار کاهش بسیار شدیدی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نیازی ظهر چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش بویراحمد افزود: بین سال‌های ۱۳۸۹ تا سال ۱۳۹۹ کم خونی ناشی از فقر آهن یا آنمی، بین دانش آموزان شهرستان بویراحمد، بسیار زیاد شده و دانش آموزان از نظر قد و وزن دچار اُفت بسیار شدیدی شده‌اند.

وی با بیان اینکه این بیماری از شایع‌ترین بیماری کم خونی و ناشی از کمبود آهن در تغذیه و یا جذب نامناسب آهن در کودکان است، گفت: کم خونی ناشی از فقر آهن سبب می‌شود که ضریب هوشی دانش آموزان پایین آمده و تمرکز برای آنها دشوار و دچار حواس پرتی شوند.

نیازی اظهار داشت: در راستای کمک به دانش آموزان، بازدیدهای سرزده انجام و قرص آهن، دارو و اقلام بهداشتی در مدارس توزیع شد.

وی افزود: بسته‌های حمایتی و تغذیه‌ای در اختیار کودکان بدسرپرست در روستاهای محروم که مشکلات تغذیه‌ای داشته و نمودار رشد نامنظمی داشته‌اند، قرار گرفت.

نیازی اظهار داشت: برنامه ما برای مدارس این است که در ماه‌های آینده برای تمام گروه‌های هدف دانش آموز دختر در سطح بسیار وسیعی مکمل آهن و ویتامین دی توزیع شود.

کد خبر 5972164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha