۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۱۸

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان:

پیشگیری و برخورد جدی با سرقت مطالبه مردم کردستان است

پیشگیری و برخورد جدی با سرقت مطالبه مردم کردستان است

سنندج- سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: یکی از انتظارات به حق مردم از حاکمیت، پیشگیری و برخورد و مقابله جدی با بزه سرقت است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهادر اسدی عصر چهارشنبه در جلسه اجرای طرح جامع پیشگیری از سرقت با بیان این مطلب که موضوع سرقت یکی از جرایم اولویتی استان است، اظهار کرد: تأکیدات ریاست معظم قوه قضائیه و معاون محترم اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و همچنین دستورات رئیس کل دادگستری استان به برخورد جدی و قاطع با جرم سرقت و مرتکبین این جرم و همچنین اتخاد برنامه‌های مدّون و تصمیمات اجرایی و عملی و متقن در پیشگیری از سرقت است.

اسدی افزود: مقوله امنیت از عوامل راهبردی و استراتژیک در تحقق ثبات سیاسی و عدالت اجتماعی است و در این راستا با ارتکاب جرایم ازجمله جرم سرقت و وجود سارقین در سطح جامعه، امنیت و احساس آرامش روانی مردم به خطر افتاده و مخدوش می‌شود که این امر موجبات تضعیف اعتماد عمومی به حاکمیت و تحقق عدالت را به دنبال دارد.

وی مقوله مقابله با سرقت را یک امر فراقوه‌ای دانست و اظهار کرد: مسئولیت دستگاه قضائی در قالب پیشگیری از جرم سرقت در دو مقوله‌ی انجام برخورد قاطع قضائی و انجام تحقیقات جامع و کامل و صدور قرار متناسب در دادسرا (با لحاظ قواعد تعدد و تکرار جرم) و صدور حکم مناسب در دادگاه و خودداری از اعطای تسهیلات رفاهی و قانونی به سارقین حرفه‌ای و سابقه‌دار و دوم نظارت جدی بر انجام وظایف قانونی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی و عمومی در حوزه پیشگیری از سرقت است.

اسدی بر اهتمام جدی و تعامل و هم‌افزایی کلیه دستگاه‌های اجرایی استان به منظور اجرای مصوبات این جلسات و برنامه‌های ابلاغی براساس تقسیم کار استانی پیشگیری از سرقت و انعکاس اقدامات انجام شده به این معاونت تأکید کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه اکثر سرقت‌ها توسط معتادان متجاهر و به صورت خرد انجام می‌پذیرد، تصریح کرد: تشکیل قرارگاه استانی پیشگیری از سرقت، گام مهم و راهبردی در کاهش این جرم در استان است.

کد خبر 5972223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha