۳۰ آذر ۱۴۰۲، ۹:۱۹

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

۶۷ درصد جامعه هدف در کرمانشاه غربالگری سلامت شدند

۶۷ درصد جامعه هدف در کرمانشاه غربالگری سلامت شدند

کرمانشاه- معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به رتبه سوم کرمانشاه در طرح غربالگری ملی سلامت، گفت: ۶۷ درصد جامعه هدف در کرمانشاه غربالگری سلامت شدند.

سید خسرو کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح غربالگری سلامت در استان کرمانشاه برای بیماری دیابت و فشار خون، اظهار کرد: این طرح تقریباً از اول آذر ماه شروع شده تا و ۱۵ دی ماه ادامه خواهد داشت که به دلیل اهمیت این ۲ بیماری و عوارض ناشی از آنها از جمله بیماری‌های مهم و خطر آفرین هستند.

وی افزود: عوارض ناشی از بیماری دیابت و فشار خون شامل بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های چشمی، زخم‌های دیابتی، اختلال در عملکرد کلیه، نوروپاتی و مشکلات عصبی بوده که مورد هدف این ۲ بیماری در بدن انسان است.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از بیماری دیابت و فشار خون به عنوان قاتلین خاموش یاد و تصریح کرد: زیرا بیمار تا زمانی که عوارض شدید نداشته باشد متوجه آسیب‌های آن نیست که بر اساس اهمیت این بیماری در وزارتخانه طرح ملی غربالگری را در کشور آغاز کردند.

کریمی خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه با مشارکت در طرح غربالگری بیماری دیابت و فشار خون تمامی مراکز بهداشتی، درمانی و دستگاه‌های سلامت در استان خود را برای انجام آزمایشات لازم آماده خدمت رسانی کرده که تاکنون در از جمعیت هدف این استان تعداد ۹۳۷ هزار و ۶۵۰ نفر غربالگری شده‌اند.

وی ادامه داد: تا به امروز ۶۵ درصد جمعیت استان کرمانشاه غربالگری بیماری فشار خون و دیابت را انجام داده که این این استان هم اکنون در رنکینگ و رتبه‌بندی که در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور انجام شده جز سه دانشگاه برتر کشور در انجام طرح غربالگری است‌.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اضافه کرد: از نظر شناسایی تعداد بیمار جدید در دیابت و فشار خون در حال حاضر در رتبه نخست کشور قرار داریم که از طریق طرح غربالگری تاکنون شناسایی خوبی نسبت به بیماران انجام گرفته است.

کریمی در پایان از اهداف اجرای برنامه و طرح غربالگری در کشور برای بیماری دیابت و فشار خون یاد کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح علاوه بر جلوگیری از رشد این ۲ بیماری به کارگیری درمان و اقدامات لازمی است که باید برای افراد شناسایی شده انجام شود.

کد خبر 5972557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha