۳۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۱

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات:

۵ میلیون خانوار در کشور به شبکه فیبر نوری متصل شده‌اند

۵ میلیون خانوار در کشور به شبکه فیبر نوری متصل شده‌اند

شهرکرد-معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هم‌اینک ۵ میلیون خانوار در کشور به شبکه فیبر نوری متصل شده‌ و تا آخر سال به ۸ میلیون خانوار می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر انصاری امروز پنجشنبه در نشست با معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: یکی از پروژه‌های مهمی که وزارت ارتباطات از ابتدای دولت سیزدهم کلید زده است، اتصال واحدهای مسکونی و کسب و کارها از طریق فیبر نوری است.

وی افزود: در هدف‌گذاری که انجام شد پوشش فیبر نوری برای ۲۰ میلیون خانوار در دستورکار قرار گرفت.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های پیشرو در این طرح است، امروز تفاهم‌نامه‌ای بین شهردار شهرکرد و اپراتور انجام شد تا اتصال منازل و کسب و کارها به فیبر نوری سرعت بیشتری پیدا کند و تا پایان سال تکمیل شود.

انصاری عنوان کرد: یکی دیگر از پروژه‌های مهمی که در کنار اجرای پوشش فیبر نوری برای منازل و کسب و کارها در حال اجرا است، اتصال مدارس به این فناوری است.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شده است ۲۰ میلیون خانوار تا پایان برنامه هفتم توسعه به فیبر نوری متصل شوند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: یکی از زمینه‌هایی که باید برای اتصال به فیبر نوری دنبال شود توسعه خدمات و کاربردهای فناوری و اطلاعات است، بستر لازم در این خصوص در چهارمحال و بختیاری در حال فراهم شدن است که موجبات رشد اشتغال و افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در استان را فراهم می‌کند.

انصاری بیان کرد: هم‌اینک ۵ میلیون خانوار در کشور به شبکه فیبر نوری متصل شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال به ۸ میلیون خانوار برسد.

وی تاکید کرد: اتصال روستاها به شبکه فیبر نوری نیز از سوی وزارت ارتباطات دنبال می‌شود، امسال صد درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه فیبر نوری متصل می‌شود و بعد از اینکه روستاها به صورت کامل به اینترنت پُر سرعت متصل کرد اتصال به شبکه فیبر نوری را نیز دنبال خواهد کرد.

کد خبر 5972852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha