۱ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۱۹

امام جمعه سروستان:

دولت به مسایل معیشتی راهداران بیشتر توجه کند

دولت به مسایل معیشتی راهداران بیشتر توجه کند

سروستان - امام جمعه سروستان با اشاره به سختی کار راهداران به خصوص در آستانه فصل سرد، خواهان احقاق حقوق آنها و بهبود حقوقشان و توجه بیشتر دولت و دیگر نهادها به این قشر زحمتکش شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سعید جاویدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان سروستان تنها راه نجات بشر را ظهور منجی موعود دانست و گفت: رسالت اصلی ما در عصر غیبت، زمینه‌سازی برای فرج است و زمینه‌سازی، همراهی با امام و هم افق شدن با اهداف بلند و میثاق با آرمان‌های بالنده او است.

امام جمعه سروستان با اشاره به سیزدهم جمادی الثانی سالروز رحلت حضرت ام البنین و روز تکریم مادران و همسران شهدا گفت: تربیت مادر سنگ‌بنای تربیت انسان است و حضرات معصومین (ع) به همین دلیل توصیه اکید دارند: «دقت کنید که چه کسی فرزندان شما را شیر می‌دهد؛ زیرا کودک با شیر رشد و پرورش می‌یابد؛ شیر اثر می‌گذارد؛ شیر، بر طبیعت انسان چیره می‌شود و آن را تغییر می‌دهد»

حجت الاسلام جاویدی در تشریح تحولات منطقه نیز با بیان اینکه حزب‌الله و انصارالله دو جبهه مستحکم حمایت از فلسطین مظلوم و مقتدر هستند بیان کرد: امروز همه می‌دانند که اتاق عملیات مشترک جبهه مقاومت در یک تقسیم کار هوشمندانه به کمک حماس و جهاد آمده‌اند و معادلات صهیونیست‌ها و آمریکا را برهم زده‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: چند سالی است که روز اول دی ماه روز راهدار نام‌گذاری شده است و افرادی که سربازان خط مقدم جاده‌ها و البته مظلوم‌ترین آنها نیز هستند یعنی راهداران گمنام‌ترین نیروهای وزارت راه و شهرسازی نامیده می‌شوند.

حجت الاسلام سعید جاویدی افزود: بعد از احداث و ایجاد جاده به مرور زمان و به دلیل عوامل جوی و طبیعی حجم ترافیک بار وارده بر محور باعث فرسایش سریع ساختمان راه می‌شود که عزیزان راهداری در پی بهسازی راه‌ها هستند و یک مشکل اساسی در این نهاد حقوق و مزایای کم است و رسمی، قراردادی، شرکتی و … موجب بی‌عدالتی شده و از دولت مردمی خواهان هستیم با نظر مثبت خود پرداخت‌ها را همراه با عدالت همراه کند.

وی در پایان با اشاره به هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان رهبر کبیر انقلاب در سال ۱۳۵۸ بی‌سوادی را برای جوامع بشری مایه ننگ دانست.

کد خبر 5973266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha