۱ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۲۰

امام جمعه شیراز:

مسیحیان جهان در کنار جشن سال نو از مظلومان غزه حمایت کنند

مسیحیان جهان در کنار جشن سال نو از مظلومان غزه حمایت کنند

شیراز - امام جمعه شیراز گفت: فلسطین محل تولد حضرت عیسی(ع) و حضرت مریم(س) است و این توقع از جهان مسیحیت است که در سالروز میلاد عیسی مسیح(ع) در کنار جشن‌های خود از مظلومان غزه نیز حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته شیراز پس از توصیه به تقوای الهی در رابطه با سیاست‌های کلی خانواده در نظام جمهوری اسلامی گفت: در ایران حدود ۱۴ میلیون نفر جوان در سن ازدواج داریم که بر اساس برخی تحقیقات نزدیک به ۳۹ درصد جوانان ما گفته‌اند انگیزه ازدواج ندارند اما دلیل فرار همه آنها از ازدواج مسائل اقتصادی نیست و وظیفه مجموعه‌های مختلف تبلیغی، آموزشی و فرهنگی این است که به صورت ویژه روی دلایل این امر کار کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه باید جلوی پیر شدن جمعیت و موانع ازدواج و فرزندآوری را بگیریم با اشاره به آیاتی از قرآن، فرزندآوری و بقای نسل، تأمین آرامش روانی، جلوگیری از انحرافات و آسیب‌های اجتماعی، کمک به فرآیند جامعه پذیری و فرهنگ‌سازی و الگوهای تربیتی، تأمین نیازهای معیشتی، افزایش مسوولیت‌پذیری افراد را از جمله فواید ازدواج برشمرد و گفت: اصلاً اقتصاد مقاومتی بر پایه خانواده شکل می‌گیرد و هر خانواده‌ای یک کانون اقتصادی توانمند می‌شود و هر کس در خانه خودش کاسبی می‌کند و دیگر هیچ ابرقدرتی از نظر اقتصادی با شما نمی‌تواند مقابله کند.

مسیحیان جهان در کنار جشن سال نو از مظلومان غزه حمایت کنند

نماینده ولی فقیه در فارس در خطبه دوم بیان کرد: دوشنبه آتی در تاریخ مسیحیان روز میلاد حضرت عیسی (ع) است که شخصیت وی بسیار عزیز و عظیم و مورد احترام مسلمانان است اما نکته قابل ذکر است که جناب عیسی مسیح (ع) و مادر مکرمه‌اش حضرت مریم (س) مسلماً در فلسطین بوده‌اند و باید از مسیحیان پرسید چرا اجازه می‌دهید این نسل‌کشی در جایی که پیامبر شما که پیامبر صلح و رحمت است، متولد شده رخ دهد؟ ۲۰ هزار انسان جلوی چشم همه شما تکه تکه شدند و رئیس جمهور آمریکا و رؤسای انگلیس و فرانسه که همه مدعی مسیحی بودن هستند مرتکب اشتباهاتی شده‌اند که مریم مقدس و عیسی مسیح در عالم بالا از این کارهایی که رخ می‌دهد ناراحت هستند.

وی با بیان اینکه جهان منتظر یک خبر بزرگی است که مسیحیان هم با شنیدنش خشنود می‌شوند گفت: در آخرالزمان به همراه حضرت مهدی (عج) عیسی مسیح باز خواهد گشت تا صلح و صمیمیت، عدالت و انسان دوستی را یک بار دیگر به بشریت یاد دهد و اگر مسیحیان به این آرمان بزرگ دلبسته هستند باید زمینه‌ای فراهم کنند تا جلوی ظلم‌هایی که به فلسطین می‌شود گرفته شود تا کسانی که دارند خون زن‌ها و بچه‌ها را ظالمانه می‌ریزند به جزای اعمال خود برسند.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: این توقع از جهان مسیحیت است که در سالروز میلاد عیسی مسیح اگر جشن می‌گیرند از مظلومان غزه حمایت کنند در غیر این صورت گمان نمی‌کنم جشن آنها مورد پذیرش عیسی مسیح باشد چون عیسی مسیح با هر چه ظلم است مخالفت بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه سه شنبه هفته آینده روز ۵ دی، روز ایمنی و ایمن‌سازی و برای ما یادآور حادثه تلخ زلزله بم و کشته شدن تعداد زیادی انسان بر اثر ناایمن بودن منازل بود گفت: بعد رهبر انقلاب دستور دادند ایمنی در ساخت منازل رعایت شود و بنده در این زمینه به یک نکته دیگری هم اشاره می‌کنم که همانطور خانه باید از نظر زلزله ایمن باشد باید در مصرف انرژی هم استاندارد باشد.

دستگاه‌های اجرایی و اداری در کاهش مصرف سوخت و انرژی و منابع بکوشند

آیت الله دژکام با بیان مطالبی در خصوص مذمت اسراف آب و انرژی و منابع گفت: مصرف بی رویه گناه و حرام است و سازمان نظام مهندسی باید ساختمان‌ها را طوری طراحی کند که مصرف انرژی را کم کند و استاندارد شود.

وی افزود: هر چند اخیراً مجموعه بنیاد مسکن خبر داده که یک مجموعه ساختمانی طراحی کرده که مصرف انواع انرژی‌ها در آن به حداقل می‌رسد و ما تشکر می‌کنیم اما همین کار باید در همه ساختمان‌ها انجام شود و شهرداری و شورای شهر و نظام مهندسی و بنیاد مسکن و راه و شهرسازی و همه نهادهای مرتبط با مجوزها و مشوق‌هایی زمینه‌ساز کاهش مصرف انرژی شوند.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: چهارشنبه هفته آینده روز تکریم مادران و همسران شهدا به عنوان الگوی فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت و به احترام حضرت ام‌البنین مادر حضرت عباس انجام شده است.

آیت الله دژکام گفت: مادران و همسران شهید پاره جگرشان را فرستاده و خم به ابرو نیاورده‌اند و در این استان مادران شهدایی داشتیم که خودشان بچه‌شان را در قبر گذاشتند و بعد بلند شده و گفته فدای سر علی اکبر امام حسین و آیا این درس نیست؟

وی در پایان گفت: کسانی آنقدر در دین قوی بودند که توانستند عزیزترین خودشان را فدا کنند تا دین را نگه دارند و این درس برای ما است و تکریم خانواده‌های معظم شهدا بهره‌اش برای ما است و اگر اهل ایمان باشیم باید وظیفه خود را در قبال آنها ادا کنیم.

کد خبر 5973337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha