۲ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۱۰

استاندار کردستان:

هنر خوشنویسی در تمدن ایران اسلامی نقش‌آفرین است

هنر خوشنویسی در تمدن ایران اسلامی نقش‌آفرین است

سنندج_ استاندار کردستان هنر خوشنویسی را یکی از هنرهای ذاتا مقدس برشمرد که همواره در تمدن ایران اسلامی نقش آفرین بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا عصر شنبه در آئین افتتاح نمایشگاه آثار خوشنویسی «هوشیار رحیمی»، هنرمند توانخواه مریوانی که در محل نگارخانه ارشاد سنندج، افتتاح شد، ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و آرزوی موفقیت برای این هنرمند توانخواه توانمند و همه هنرمندان استان، هنر خوشنویسی را یکی از هنرهای ذاتاً مقدس برشمرد که همواره در تمدن ایران اسلامی نقش آفرین بوده است.

وی اظهار داشت: هنرمندان سرمایه‌های فرهنگی و هنری جامعه هستند که باید از ظرفیت هنری اصحاب فرهنگ و هنر در راستای ترویج و زنده نگه‌داشتن هنرهای اسلامی و معنوی بهره برد.

استاندار کردستان خواستار تقویت جریان اصیل هنر و ادب در استان شد و حمایت از هنرمندان و بزرگان عرصه فرهنگ و هنر را وظیفه‌ای اساسی دانست.

زارعی‌کوشا از هنرنمایی آقای هوشیار رحیمی تجلیل کرد و همت و اراده او را تحسین کرد و بر حمایت از این هنرمند توانخواه تاکید کرد.

شایان ذکر است؛ هوشیار رحیمی، هنرمند توانخواه مریوانی که پیش‌تر در ۲۲ تا ۲۶ مهرماه سال جاری نمایشگاه خوشنویسی خود را در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مریوان دایر کرده بود، امروز آثار خود را در معرض دید عاشقان به هنر خطاطی و نگارگری در شهر سنندج قرار داد.

این نمایشگاه دومین نمایشگاه انفرادی هوشیار رحیمی است که در قالب کتابت و چلیپا و به خط نستعلیق تحریر شده است.

کد خبر 5974380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha