۳ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۴۶

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی:

۱۸ هزار و ۹۳ نفر در خراسان جنوبی خون اهدا کردند

۱۸ هزار و ۹۳ نفر در خراسان جنوبی خون اهدا کردند

بیرجند-مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: طی ۹ ماهه سال جاری ۱۸ هزار و ۹۳ نفر در خراسان جنوبی خون خود را اهدا کردند.

کامبیز مهدی زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ۹ ماهه سال جاری در خراسان جنوبی ۱۸ هزار و ۹۳ نفر خون خود را اهدا کردند که این آمار در مدت مشابه سال قبل ۱۷ هزار و ۱۲۶ نفر بوده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از این تعداد اهدا کننده، هزار و ۹۱۹ نفر از بانوان و مابقی آقایان بوده‌اند، ادامه داد: در مدت مشابه سال قبل تعداد بانوان اهدا کننده هزار و ۲۳۱ نفر و آقایان اهدا کننده خون ۱۵ هزار و ۸۹۵ نفر بوده است.

مهدی زاده با تأکید بر اینکه اهدا کنندگان مستمر خون ۱۰ هزار و ۷۵۳ نفر از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه بوده است، گفت: این آمار در ۹ ماهه سال قبل ۹ هزار و ۸۷۰ نفر بوده است.

وی افزود: همچنین دو هزار و ۶۲۲ نفر برای بار اول خون خود را اهدا کرده‌اند که این آمار در مدت مشابه سال قبل دو هزار و ۷۳۳ نفر بوده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد اهداکنندگان با سابقه خون در ۹ ماهه سال جاری ۴ هزار و ۷۱۷ نفر بوده است، یادآور شد: این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۴ هزار و ۵۰۴ نفر بوده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی یادآور شد: بسیاری از بیماران به صورت مستمر به اهدای خون ما نیاز دارند و از این جهت نباید اهدای خون را یک موضوع فصلی دانست بلکه به طور مستمر باید نسبت به این امر مهم اهتمام داشت

کد خبر 5974756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha