۳ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۱۷

معاون هواشناسی کردستان:

سامانه بارشی تا دوشنبه در کردستان فعال است

سامانه بارشی تا دوشنبه در کردستان فعال است

سنندج- معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان از فعال بودن سامانه بارشی در این استان تا روز دوشنبه خبر داد.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به فعال بودن سامانه بارندگی در کردستان اظهار کرد: در شبانه روز گذشته شهرستان مریوان با ۵۴.۹ میلی متر، بیشترین بارش را در استان به نام خود ثبت کرد.

وی افزود: بعد از مریوان، سلین در منطقه اورامان با ۵۲.۸ میلی متر، بانه با ۳۹.۹ میلی متر، سروآباد با ۳۹ میلی متر و هزارکانیان با ۱۴.۶ میلی متر بیشترین میزان بارندگی را داشتند.

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان ادامه داد: طی امروز تا ظهر فردا برای توابع شهرستان‌های مریوان، سروآباد، بانه، کامیاران، جنوب سقز و غرب سنندج و دیواندره در برخی ساعات بارش باران پراکنده پیش بینی می‌شود.

پناهی بیان کرد: همچنین در این نواحی احتمال رعد و برق، وزش باد گاهاً شدید، مه و کاهش دید و در نقاط مرتفع و نیمه شمالی استان بارش برف و کولاک پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: برای سایر نقاط استان بارش‌ها شدت کمتری دارد و به صورت رگبار پراکنده باران و برف خواهد بود.

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان اذعان کرد: با توجه به میزان بارش‌ها در نیمه غربی استان آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها رخ خواهد داد و در گردنه‌ها، مسیرهای بین شهری و روستایی نیز انسداد موقت دور از انتظار نیست.

پناهی اظهار داشت: برای سه شنبه تا اواخر هفته نیز هوای استان پایدار خواهد بود، در این مدت در برخی نقاط استان در ساعات اولیه صبح مه و غبار صبحگاهی خواهیم داشت.

وی گفت: از لحاظ دما نیز برای صبح روز سه شنبه حدود چهار تا ۶ درجه دمای شبانه و صبحگاهی کاهش می‌یابد.

کد خبر 5975387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha