۳ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۵۷

طی مراسمی؛

۷۶ زندانی استان سمنان آزاد شدند

۷۶ زندانی استان سمنان آزاد شدند

سمنان- مراسم آزادی ۷۶ نفر از زندانیان استان سمنان و رهایی دو نفر از قصاص با حضور رییس سازمان امور زندان‌های کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با بعد از ظهر یکشنبه مراسم آزادی ۷۶ نفر از زندانیان استان سمنان و رهایی دو نفر از قصاص با حضور رئیس سازمان زندان‌های کشور در محل زندان مرکزی سمنان برگزار شد.

مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان سمنان درباره این موضوع به خبرنگاران گفت: این افراد با استفاده از شرایط عفو و ارفاق‌های قانونی و کسب رضایت شکات از زندان آزاد شدند.

امید کهربایی بیان کرد: تلاش‌های شورای حل اختلاف و ستاد دیه استان سمنان در آزادی این زندانیان و همچنین بخشیدن مجازات قصاص این زندانیان نقش مهمی ایفا کرده است.

وی افزود: ۲۹ درصد از زندانیان ورودی استان سمنان در ۹ ماهه سال جاری نمونه‌ای تلاش‌های ستاد دیه و همچنین شورای حل اختلاف و در کنار آن مسئولان زندان‌ها و مددکاران محسوب می‌شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان سمنان همچنین با بیان اینکه زمینه اشتغال یک هزار زندانی در زندان‌های استان ایجاد شده است، گفت: ۹۰ نفر از زندانیان استان سمنان از پابند الکترونیک استفاده می‌کنند.

کهربایی همچنین تاکید کرد: ۲۰۰ پابند الکترونیک به جای حبس، برای زندانیان استان سمنان در نظر گرفته شده که به مرور از آن بهره گیری خواهد شد.

کد خبر 5975432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha