۳ دی ۱۴۰۲، ۲۱:۰۵

رییس اداره کل صمت هرمزگان:

هرمزگان توانایی تامین نیازهای پالایشگاهی و فولادی کنیا را دارد

هرمزگان توانایی تامین نیازهای پالایشگاهی و فولادی کنیا را دارد

بندرعباس- رییس اداره کل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: هرمزگان به تنهایی می‌تواند نیازهای کشور کنیا را در حوزه پالایشگاهی و فولادی تامین کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، خلیل قاسمی در نشست با سفیر کنیا و هیأت همراه آن، با اشاره به گسترش مراودات تجاری و سرمایه‌گذاری هرمزگان و کشور کنیا، افزود: ظرفیت‌های موجود در استان هرمزگان و کنیا می‌تواند نقش مهمی در توسعه صادرات غیرنفتی و سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی داشته باشد.

وی با توجه به اینکه تاکنون محصولاتی همچون قیر، خرما و گچ از استان هرمزگان به کشور کنیا صادر شده است، بیان کرد: امیدواریم در نشست‌های آینده فعالیت‌های اقتصادی بین ۲ کشور را توسعه دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار کرد: اگر کشور کنیا علاقه‌مند باشد، جمعی از فعالان اقتصادی را جهت آشنایی با ظرفیت‌های موجود و نیازمندی‌ها برای سرمایه‌گذاری در کشور کنیا اعزام کنیم.

هرمزگان و کنیا مراودات تجاری خود را از سر بگیرند

سفیر کشور کنیا نیز با اشاره به مراودات تجاری در سالیان گذشته گفت: هرمزگان و کشور کنیا از لحاظ فرهنگی وجه مشترکی دارند و این ۲ می‌توانند همچون گذشته مراودات تجاری خود را از سر بگیرند.

جاشوا گاتیمو بیان کرد: ۲ بندر «مومباسا» و «لامو» نقاط مشترک فرهنگی و تاریخی با بندرعباس دارند و می‌توانند برای مراودات تجاری هرمزگان با کنیا نقطه عطفی باشند و تلاش ما برای گسترش روابط تجاری بندرعباس و این بندرها است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان هرمزگان بیان کرد: برای سرمایه‌گذاری و مراودات تجاری فعالان اقتصادی شرایطی آماده کرده‌ایم و از فعالان این حوزه برای گسترش تجارت به این کشور دعوت می‌کنیم.

کد خبر 5975466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha