۴ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۰۷

مدیرکل کمیته امداد اردبیل:

ماهانه ۴۸ میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌شود

ماهانه ۴۸ میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌شود

اردبیل- مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ماهانه حدود ۴۸ میلیارد تومان مستمری به ۴۳ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد در استان اردبیل پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسین‌نژاد صبح دوشنبه در دیدار با مدیرعامل مرکز توانبخشی حضرت ابوالفضل (ع) در اردبیل، اظهار کرد: کمیته امداد مسئولیت سنگین و خطیری را در ارائه خدمات به جامعه هدف به ویژه بیماران صعب‌العلاج و زمین‌گیر برعهده دارد که در سطح استان بیش از ۹۷۰ بیمار زمین‌گیر و صعب‌العلاج از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۸۹ هزار نفر در استان اردبیل تحت حمایت این نهاد انقلابی هستند، تصریح کرد: در تمام حوزه‌ها از مسکن، اشتغال و تحصیل گرفته تا حوزه حقوقی و فرهنگی به جامعه هدف خود خدماتی را ارائه می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: هزینه رسیدگی به بیماران زمین‌گیر و صعب‌العلاج بسیار سنگین است اما با اولویت در همه شهرستان‌ها تلاش می‌کنیم تا در حد وسع و توان مالی به خانواده‌های این بیماران خدماتی را ارائه کنیم.

حسین‌نژاد ضرورت حمایت و همراهی خیران را در مساعدت به این بیماران صعب‌العلاج و زمین‌گیر یادآور شد و افزود: با این وضعیت اقتصادی و معیشتی، خانواده‌های بی‌بضاعت در تأمین بخش زیادی از نیازمندی‌های خود دچار مشکل هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سال گذشته در کنار منابع دولتی، کمیته امداد بیش از ۱۵۵ میلیارد تومان از محل کمک‌های مردمی به صورت نقدی و غیرنقدی به مددجویان خدمات ارائه کرده تا بخشی از نیازمندی آنها نیز از این طریق برطرف شود.

حسین‌نژاد اضافه کرد: پنج هزار و ۶۰۰ مددجوی مستأجر داریم که ۳۸۰۰ مددجو ساکن در شهر اردبیل و مابقی در سایر شهرستان‌های استان بوده و در قالب طرح نهضت ملی مسکن و ساخت مسکن روستایی، امکان تأمین سرپناه آنها وجود دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با قدردانی از مؤسسات و مجموعه‌های مردم‌نهاد در کمک به بیماران و مددجویان کم‌توان ذهنی و جسمی بیان کرد: مجموعه‌هایی نظیر مرکز توانبخشی حضرت ابوالفضل (ع) و نهادهایی نظیر آن می‌توانند باری از دوش کمیته امداد و بهزیستی برداشته و در کمک به این خانواده‌ها که در نگهداری بیماران مزمن و صعب‌العلاج خود دچار مشکل هستند، یاری برسانند.

در این دیدار مدیرعامل مرکز توانبخشی حضرت ابوالفضل (ع) نیز یادآور شد: در حال حاضر ۲۷۰ معلول ذهنی و جسمی نگهداری می‌شود و با تلاش ۱۲۰ نفر از پرسنل زحمتکش سعی داریم به این افراد ارائه خدمات کنیم.

یوسف غفرانی گفت: تمام هزینه‌های این مرکز با کمک و همراهی خیران تأمین می‌شود و در زمینی به مساحت ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع توسعه مرکز توانبخشی را برای پذیرش بیماران جدید در حال تکمیل و مرمت داریم.

کد خبر 5975548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha