تحلیلگر نظامی: واکنش آمریکا ضد یمن دامنه جنگ را گسترده‌تر می‌کند

تحلیلگر نظامی: واکنش آمریکا ضد یمن دامنه جنگ را گسترده‌تر می‌کند

یک تحلیلگر مسایل نظامی با اشاره به اینکه گستره درگیری‌های دریایی منطقه به ۱۸۰ مایلی سواحل هند رسیده، تصریح کرد که هر نوع واکنش آمریکا ضد یمنی‌ها احتمالا دامنه‌های جنگ را گسترده‌تر می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الجزیره، سرتیپ فایز الدویری کارشناس مسایل نظامی تاکید کرد که هرگونه واکنش آمریکا در برابر حملات نیروهای مردمی یمن ضد کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کنند، باعث گسترده‌تر شدن دامنه جنگ خواهد شد.

وی ابراز داشت که روند جنگ به ۱۸۰ مایل دریایی در غرب سواحل هند رسیده و برخی کشورها اتهام‌هایی ضد ایران مطرح می‌کند، اما تهران این اتهامات را رد کرده است و ضمن اتهام زنی به آمریکا برای فشار به یمنی‌ها، اعلام کرده که نقش این کشور خاموش کردن آتش‌هایی که واشنگتن در منطقه به راه می‌اندازد، نیست.

الدویری با اشاره به اینکه یمنی‌ها قدرت عملی کردن تهدیدات خود را دارند، تأکید کرد که آنها می‌توانند تهدیدهای خود را در دریای سرخ به اجرا بگذارند، آنها قادر به ادامه این روند هستند، چرا که وارد جنگ کلاسیک نشده‌اند، در واقع آنها گروه‌های شبه نظامی هستند و ارتش منظم به شمار نمی‌آیند.

این کارشناس مسایل نظامی تاکید کرد که دولت مردمی یمن در حال حاضر معادله غذا در برابر غذا را در پیش گرفته، به این معنی که در برابر اجازه عبور کشتی‌ها به سرزمین‌های اشغالی باید اجازه ارسال کمک‌ها به نوار غزه داده شود.

وی خاطرنشان کرد که هر نوع تنش‌آفرینی آمریکا در دریای سرخ احتمالاً با واکنش و افزایش تنش از سوی یمنی‌ها مواجه می‌شود، این به معنای احتمال ورود آمریکا به دور باطلی از جنگ‌های نامتوازن خواهد بود که تمام منطقه را در بر می‌گیرد.

کد خبر 5975896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ابوالفضل IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      0 0
      سلام جنگ همایت یمن از مقاومت اسلامی در دریا مقابله با کشتی همکاری اسرائیل وامریکا همه کمک کنند این قوده فاسد زود برچیده شود عربعده امریکا چند سال با خیانت برخی عربها شیرده راه بجای نبرد