۴ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۴۵

استاندار خراسان رضوی:

تعاریف مرزهای سیاسی نباید مانع ارتباطات ایران و افغانستان شود

تعاریف مرزهای سیاسی نباید مانع ارتباطات ایران و افغانستان شود

مشهد- استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تعاریف مرزهای سیاسی نباید مانع ارتباطات ایران و افغانستان شود، گفت: مقوله همسایگی نکته بسیار مهمی است و همسایه‌ها همواره به یکدیگر نیاز پیدا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوبعلی نظری ظهر دوشنبه در دیدار امیر خان متقی سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان که در محل دفتر استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: این رفت‌وآمدها بر این اساس است که حتماً زمینه‌های خوبی برای توسعه روابط بین دو کشور فراهم خواهد کرد.

استاندار خراسان رضوی به ظرفیت‌های دو کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان اشاره کرد و افزود: ما دو کشور مسلمان با اعتقادات مشترک هستیم. همچنین دشمنان مشترکی نظیر آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل داریم که در این راستا باید با مستکبرین مبارزه کنیم.

وی به جنایات رژیم صهیونیستی پرداخت و عنوان کرد: مردم مظلوم غزه و مبارزان حماس این روزها در حال نبرد با دنیای استکبار و رژیم صهیونیستی هستند. باید گفت دنیای استکبار هیچگاه در میدان رزم حریف مبارزان اسلامی نبوده است و به همین دلیل مردم مظلوم فلسطین را به خاک و خون می‌کشد.

نظری با بیان اینکه تعاریف مرزهای سیاسی نباید مانع ارتباطات دو کشور شود، خاطرنشان کرد: مقوله همسایگی نکته بسیار مهمی است و بدان معناست، همسایه‌ها همواره به یکدیگر نیاز پیدا می‌کنند و باید همدیگر را پشتیبانی کنند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه دو کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان از تاریخ و فرهنگ مشترکی بهره‌مند هستند، بیان کرد: نباید اجازه دهیم تا مسائل جزئی مانع اصلی ارتباطات بین دو کشور شود. با این حال آمادگی داریم تا به واسطه این سفرها بین مقامات دو کشور شاهد روابط گسترده‌تری بین بخش‌های مختلف دو کشور باشیم.

وی به ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های گوناگون اشاره کرد و خطاب به سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان گفت: حمل و نقل، صنعت، کشاورزی، علمی و درمانی، صنایع و معادن، ترانزیت و تجارت، دامداری و صنایع پزشکی بخشی از ظرفیت‌های خراسان رضوی است که فراهم است و در مقابل هم ما نیازمندی‌هایی داریم که به کمک شما تأمین خواهد شد.

کد خبر 5976295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha