سخنگوی وزارت خارجه چین:

قطعنامه ۲۷۲۰ انتظارات درباره غزه را به‌صورت کامل برآورده نمی‌کند

قطعنامه ۲۷۲۰ انتظارات درباره غزه را به‌صورت کامل برآورده نمی‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز تاکید کرد: قطعنامه ۲۷۲۰ انتظارات بین‌المللی درباره غزه را به‌صورت کامل برآورده نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین اعلام کرد که به همکاری با همه طرف ها برای تقویت هماهنگی و ایجاد اقدامات مسوولانه تر و معنادارتر در شورای امنیت سازمان ملل با هدف توقف زودهنگام درگیری ها در غزه و برقراری صلح و ثبات در غرب آسیا ادامه خواهد داد.

مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز دوشنبه این اظهارات را پیرامون قطعنامه ۲۷۲۰ بیان کرد که جمعه گذشته با ۱۳ رای موافق در برابر ۲ رای ممتنع توسط شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید؛ قطعنامه ای که با کارشکنی آمریکا نتوانست خواستار توقف فوری کشتار مردم مظلوم در غزه شود و تنها به اقدام فوری برای گسترش کمک‌ های بشردوستانه به غزه بسنده کرد.

این مقام وزارت خارجه چین در این خصوص گفت که کشورش به قطعنامه ۲۷۲۰ رای مثبت داد که دومین قطعنامه تصویب شده توسط شورای امنیت از زمان آغاز درگیری های کنونی میان مقاومت اسلامی فلسطین با اشغالگران قدس است.

با این حال، وی خاطرنشان کرد که این قطعنامه کاملا انتظارات بین المللی را برآورده نمی کند و شکاف هایی دارد که باید پر شود.

وی گفت: با توجه به اینکه درگیری کنونی منجر به کشته و زخمی شدن ده ها هزار غیرنظامی شده و وضعیت انسانی در غزه همچنان رو به وخامت است، چین خواستار اجرای موثر قطعنامه، گسترش کمک های بشردوستانه و ایجاد مکانیسم نظارتی شده است.

مائو نینگ اضافه کرد که تحقق آتش بس اولویت مطلق و پیش نیاز هر چیز دیگری است.

کد خبر 5976398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha