۵ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۰۰

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

بنیاد شهید و امور ایثارگران سمبل فرهنگ انسانی است

 بنیاد شهید و امور ایثارگران سمبل فرهنگ انسانی است

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بنیاد شهید حقیقت معنای آن حقیقت فرهنگ انسانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر سه شنبه در دیدار با معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ضمن آرزوی پیروزی نهایی فلسطین مظلوم و بزرگداشت شهادت سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی اظهارکرد: تمام فلسفه وجودی بنیاد شهید و امور ایثارگران، حقیقت فرهنگ است.

وی تصریح کرد: فلسفه خلقت انسان و به تبع آن خلقت زمین و آسمان رسیدن به مقام عبودیت که کمال انسانی می باشد، است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رسیدن به این کمال راه دارد و این راه طولانی بوده و حقیقت عبودیت وقتی حاصل می گردد که انسان از حالت کاسبی خارج شود، یادآور شد: هر چند خداوند وعده بهشت و هم وعید عذاب داده و این کاسبی مربوط به بین راهی ها است چون برخی ها خداوند را به خاطر عذاب الهی عبادت می کنند اما برخی به دلیل وعده ها و نعمت هایی که خداوند داده که این ها بین راهی هستند وآخر راه مربوط به احرار و یا همان انسان ها آزاد می باشد که حقیقت فرهنگ در این راه بدست می آید.

عبادی با بیان اینکه عبادت شرط داشته که شرط آن اخلاص است، گفت: اخلاص زمانی به دست می آید که حرکت با عشق انجام شود.

وی ادامه داد: حقیقت دین عشق بوده و عاشق به خودش نمی پزدارد بلکه به معشوقش می پردازد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: شرط عبودیت، اخلاص بوده که زمانی حاصل می شود که عشق باشد و از همه چیزی که ماسوا آن بوده عاشقانه بگذرد و این کار شهدا است.

عبادی اضافه کرد: در میدان عملی وقتی بخواهیم مصداق نشان دهیم مربوط به شهدا است آنهایی که از هر آنچه غیر خداوند بوده گذشته اند و همه چیز و حتی خودشان را فدا کرده اند بنابراین بنیاد شهید حقیقت معنای آن حقیقت فرهنگ انسانی است.

وی خاطرنشان کرد: هر چند بنیاد شهید از جهت سیستم اداری و سازمانی موظف بوده که وظایف و انواع کار میدانی را انجام دهد اما اصل فلسفه وجودی و هویتش، هویت فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ملتی که شهادت دارد اسارت شکم، شهوت، مقام، پول، مال و شیطان ندارد، گفت: بنابراین بیش از آنکه به بعد اداری و سازمانی بنیاد شهید توجه شود باید به بنیاد شهید از این دید نگاه کنیم که سنبلی برای فرهنگ حقیقت انسانی در عبودیت و بندگی خداوند بوده که ایثار پایه آن و اسوه آن هم کربلا است.

عبادی افزود: در میان همه مردم دنیا پذیرفته شده که دلیل آن اربعین حسینی بوده که از همه دنیا حضور می یابند و یا آن روز در منطقه خود با توجه به مقام شهدای کربلا می گذرانند.

کد خبر 5977048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • اکبر فصیحی دستجری IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      1 0
      سلام اگرسنبل انسانیت چراکمک معیشت من راقطع کرده این است عدالت اسلامی این است مزدایثارگران امید ما به همین کمک معیشت بود چطور سنبل انسانیت
    • حجت الله دریکوند IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
      0 0
      با عرض لام و احترام به شما برادرانی که هی دم از ایثارگران و جانبازان جنگ می‌زنید پس چرا حقوق معیشتی بنده حقیر را قطع کرداید برای چه گناهی که گردایم چیست بنده با چند سر عائله واجاره نشین ماهانه ودرامد آن چنانی هم ندارم وپول اجاره خانه را چهار ماهه ندادام چه کسی باید جوابگو من وخانواده ام باشد
    • حجت الله دریکوند IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
      0 0
      خواستم ادامه ناراحتیهایم را بگو که نشد بنده حقیر جانباز زیر بيست و پنج درصد جنگ تحمیلی در تمامی جبهه‌های جنگ تحمیلی عراق ازکردستان ایران گرفته تا کردستان عراق و کشتن ۳۴ منافق در عملیات مرصاد تابستان سال ۶۷ آیا این دستمزد بنده حقیر جانباز است که حقوق معیشتی مرا قطع کنن که الآن در فقر و گرسنگی زندگی ک
    • کتابی IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
      0 0
      اگر سمبل هست چرا همت نمی کنید برای وام مسکن بنیاد شهید؟