۵ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۰۱

راه‌های توسعه دیپلماسی علمی در بستر اربعین بررسی شد

راه‌های توسعه دیپلماسی علمی در بستر اربعین بررسی شد

در دیدار رییس و دبیر کمیته فرهنگی وآموزشی اربعین با معاون آموزش وزیر علوم و تحقیقات، راه های فعال سازی و توسعه دیپلماسی علمی در اربعین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در دیدار رئیس و دبیر کمیته فرهنگی وآموزشی اربعین با معاون آموزش وزیر علوم و تحقیقات، راه‌های فعال سازی و توسعه دیپلماسی علمی در اربعین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار حجت الاسلام احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین گزارشی از برگزاری سومین همایش بین المللی معرفت و رسالت حسینی و اقدام‌های کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در تقویت تعاملات بین اساتید و مراکز دانشگاهی و مراکز علمی بین ایران و عراق ارائه کرد و بر ضرورت توسعه این ارتباطات تاکید کرد.

عموعابدینی معاون آموزش وزیر علوم و تحقیقات با تشکر از اقدام‌ها و فعالیت‌های علمی و فرهنگی کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با برشمردن راهکارهای قانونی و ظرفیت‌های علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها برای توسعه دیپلماسی علمی و نیز گسترش تعاملات و همکاری‌های سمن‌ها در حوزه‌های آموزشی و علمی و پژوهشی، آمادگی کامل وزارت علوم را در همکاری‌های علمی در سطوح مختلف با کمیته فرهنگی و آموزشی و ستاد فرهنگی اربعین اعلام کرد. همچنین خواستار راه اندازی دبیرخانه دائمی از سوی دانشگاه‌ها برای پی‌گیری این امور شد.

کد خبر 5977243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha