۶ دی ۱۴۰۲، ۸:۳۷

دادستان اردبیل:

توسعه فرهنگی باید با محوریت بازار رقم بخورد

توسعه فرهنگی باید با محوریت بازار رقم بخورد

اردبیل- دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: توسعه فرهنگی در جامعه باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بازار شکل گرفته و به انجام برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی شامگاه سه شنبه در دیدار با هیأت امنای بازار تاریخی اردبیل، اظهار کرد: بازار سنتی اردبیل بهتر است به الگوی بازار تراز اسلامی تبدیل شده تا در این مجموعه الگوها و شایستگی‌های مناسب ارائه شود.

وی با اشاره به نقش بازار در سرنوشت جامعه تصریح کرد: ارتقا و احیای کارکرد بازار به ویژه در حوزه فرهنگ عمومی می‌تواند مؤثر و نقش‌آفرین باشد.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: نقش بازار و کسبه در مقاطع مختلف اعم از پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بی‌بدیل بوده و باید از این ظرفیت عظیم را قدر بدانیم.

آفاقی افزود: تأثیر بازاریان در مناسبات مذهبی و ملی همیشه برجسته و محوری بوده و بهتر است این تأثیرگذاری به شکل گسترده انجام شود.

وی با اشاره به دغدغه‌های موجود فعلی در عرصه فرهنگی کشور و استان اردبیل خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت بازار برای توسعه فرهنگی در اردبیل بسیار مهم و تأثیرگذار است.

آفاقی با انتقاد از جریحه ‌دار شدن عفت عمومی از طریق برخی کشف حجاب و بدحجابی‌ها اضافه کرد: مشاهده این ظاهر برازنده شهر حسینی و دارالارشاد اردبیل نیست.

وی بیان کرد: تشکل‌های صنفی و صنوف باید در تقویت باورهای دینی در جامعه به وظیفه خطیر خود عمل کرده تا اصالت حرکت بازاریان مشخص باشد.

آفاقی با تشریح جزییاتی از الگوهای مد نظر دین اسلام در حوزه فعالیت‌های اقتصادی و تلاش برای کسب روزی حلال ادامه داد: داد و ستد قانونی و تبدیل شدن بازار سنتی اردبیل به الگوی بازار تراز اسلامی بسیار مهم و ارزشمند است و باید در این زمینه هوشیار باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل یادآور شد: تلاش برای جلب مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو و انجام نقش جامعه اسلامی اصناف و بازاریان در این حوزه از موضوعات بسیار مهمی است که باید بیش از گذشته مورد توجه و تمرکز قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این دیدار فعالان اصناف و بازاریان نیز دیدگاه‌های خود را مطرح کرده و از تلاش‌های دادستان عمومی و انقلاب اردبیل و پلیس به دلیل تأمین امنیت بازار سنتی و سایر اصناف اردبیل قدردانی کردند.

کد خبر 5977558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha