۷ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۱۳

معاون بندری اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر:

۹۴ درصد کالاهای رسوبی سنواتی در بنادر استان بوشهر تعیین تکلیف شد

۹۴ درصد کالاهای رسوبی سنواتی در بنادر استان بوشهر تعیین تکلیف شد

بوشهر- معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: تاکنون بیش از ۹۴ درصد از کالاهای رسوبی سنواتی در بنادر استان بوشهر تعیین تکلیف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالسعید عباسی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون بیش از ۹۴ درصد از کالاهای رسوبی سنواتی در بنادر استان بوشهر تعیین تکلیف و از طرف صاحبان کالا و یا سازمان اموال تملیکی از بنادر استان خارج سازی شده است.

معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: کالاهای رسوبی تعیین تکلیف شده شامل کالاهای کانتینری، عمومی، ماشین آلات سنگین و خودرو بوده که با همکاری مراجع قضائی، گمرک و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تعیین تکلیف و از بنادر بوشهر، گناوه، دیر و کنگان خارج شده است.

وی بیان کرد: کالاهای رسوبی سنواتی تنها در بندر بوشهر به میزان ۲ هزار و ۱۲۷ مورد بوده که تا کنون ۲ هزار و سه مورد آن خارج شده و فقط ۱۲۴ مورد باقیمانده که آنها هم در حال تعیین تکلیف هستند.

عباسی ادامه داد: مشابه این اقدام در بنادر گناوه، دیر و کنگان صورت شده و اکنون بنادر بزرگ استان از کالاهای رسوبی (متروکه و توقیفی) پاک‌سازی شدند.

وی افزود:: بنادر در واقع محلی استراتژیک به عنوان محل عبور کالا تلقی شده و نباید به عنوان انبار برای مدت طولانی مدت مورد استفاده قرار گیرند.

عباسی ادامه داد: یکی از رسالت‌های بنادر ارائه خدمات بندری با کیفیت و سرعت مناسب به ذی نفعان است که در این مولفه‌ها بنادر استان بوشهر از بنادر پیشتاز کشور محسوب می‌شوند.

عباسی ادامه داد: وجود کالاهای رسوبی سنواتی امکان ارائه خدمات شایسته به مشتریان را بسیار محدود کرده بود که با خارج سازی آنها، شرایط برای خدمات رسانی سریع، ایمن و ارزان‌تر به جامعه هدف فراهم و همچنین میزان بهره‌وری از زیرساخت‌های بندری نیز به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه دلایل اصلی رسوب کالا در بنادر طولانی بودن دریافت مجوزها و مواردی نظیر تأمین ارز و ثبت سفارش است انتظار می‌رود با هماهنگی و برنامه ریزی مناسب توسط همه دستگاه‌های ذیربط زمان ترخیص کالا به حداقل ممکن برسد.

عباسی افزود: سیاست‌های سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع تحویل گیرنده کالا در بنادر تجاری کشور، همواره بر تسهیل فرآیندها و کاهش هزینه‌ها در جهت خروج سریع‌تر کالا از بنادر بوده است.

وی یادآور شد: به عنوان نمونه بر اساس کتابچه تعرفه از کالاهایی که ظرف پنج روز ترخیص می‌شوند هیچ مبلغ انبارداری نمی‌شود و هر چه کالا مدت زمان کمتری در بندر بماند هزینه انبارداری روزانه آن به نسبت پایین‌تر خواهد بود.

عباسی افزود: دلیل رسوب کالاها از سال‌های گذشته به هیچ عنوان ناشی از عملکرد بنادر و دریانوردی استان نبوده و ناشی از مشکلات مربوط به مجوزها و خارج از مسؤلیت و اختیار سازمان بنادر و دریانوردی بوده است.

امید است با همراهی و همکاری همه ارگان‌های ذیربط در فرایند ترخیص کالا، شاهد رسوب هیچ کالایی در بنادر کشور نبوده بلکه شاهد استفاده بهینه از زیرساخت‌های تاسیساتی و تجهیزاتی ایجاد شده در بنادر به عنوان مراکز مهم و استراتژیک کشور و در نتیجه افزایش بهره وری و رضایت ذی نفعان بندری و دریایی باشیم

کد خبر 5978789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha