۷ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۲۵

استاندار کردستان:

بهره‌مندی باغات اورامان از ظرفیت‌های آبی اولویت کردستان است

بهره‌مندی باغات اورامان از ظرفیت‌های آبی اولویت کردستان است

سروآباد_استاندار کردستان با اشاره به ظرفیت کشاورزی هورامان گفت: تمرکز استان، بهره‌مند بودن باغات اورامان از ظرفیت‌های آبی است و تقویت باغات یکی از مهم‌ترین موضوعات است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر پنج شنبه در جریان سفر به شهر هورامان در دیدار با مردم این شهر اظهار داشت: شهرستان سروآباد و بخش هورامان ظرفیت‌های خوبی دارد اما این شهرستان به دلایل متعدد از ادوار گذشته، محرومیت‌هایی دارد و یکی از مشکل‌های عمده جمعیتی است که نسبت به گذشته کمتر شده و این در توزیع اعتبارات اخلال ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هورامان دارای ظرفیت کشاورزی خوبی است، بیان کرد: تمرکز استان، بهره‌مند بودن باغات اورامان از ظرفیت‌های آبی است و تقویت باغات را یکی از مهم‌ترین موضوعات پیگیری مدنظر داریم.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته با توجه و عنایت دولت سیزدهم اعتبارات جهشی به استان کردستان تخصیص پیدا کرده است و اکنون اقدامات این دولت در مقایسه با ادوار گذشته قابل مقایسه نیست، گرچه هنوز مشکلاتی وجود دارد اما برای برطرف شدن آن تلاش می‌کنیم.

آسفالته شدن ۱۲۵ هزار مترمربع راه روستایی در سروآباد

زارعی‌کوشا آسفالته شدن ۱۲۵ هزار مترمربع راه روستایی در سروآباد را نشان از توجه دولت به این منطقه دانست و یادآور شد: در گذشته میانگین سالانه آسفالت راه روستایی در استان ۳۸ کیلومتر بود اما فقط در دو سال گذشته بیشتر از ۳۱۰ کیلومتر راه روستایی در سطح استان آسفالت شد.

وی خاطرنشان کرد: میانگین شاخص طرح‌های هادی روستایی در استان ۴۳ درصد و در کشور ۵۳ درصد است اما این شاخص در شهرستان سروآباد ۷۵ درصد است و باید با شیب بیشتری استمرار یابد.

استاندار کردستان همچنین از تصویب ۴۰۰ میلیارد تومان در قالب مصوبات در سفر دور دوم رئیس جمهور به شهرستان سروآباد خبر داد و تاکید کرد: شهرستان سروآباد باید از بن بست خارج شود و مطالبات و مشکلات مطرح شده مردم در این میز خدمت در سرلوحه کار و برنامه‌ریزی استان قرار خواهد گرفت.

وی پیگیری مطالبات مردم را وظیفه مسؤولان دانست و بیان کرد: آنچه در توان داشته باشیم با افتخار انجام خواهیم داد و پیگیر مطالبات مردم خواهیم بود.

کد خبر 5979034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha