۷ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۴۹

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی:

مجاهدت مردم آذربایجان غربی ازقبل پیروزی انقلاب تاکنون بی بدیل است

مجاهدت مردم آذربایجان غربی ازقبل پیروزی انقلاب تاکنون بی بدیل است

ارومیه- فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: مجاهدت مردم استان از قبل پیروزی انقلاب تا کنون بی بدیل بوده و مردمان این دیار سال‌هاست که از آب، خاک و ارزش‌های دین و انقلاب در حال دفاع هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدحسین رجبی عصر پنجشنبه در مراسم تجلیل از منتخبین استانی هفتمین جشنواره ملی فانوس، ششمین جشنواره ملی ترنم فتح، چهارمین جشنواره ملی تئاتر سنگر و دومین جشنواره ملی ترنم حماسه استان آذربایجان غربی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا برگزاری چنین برنامه‌های را حرکتی فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست و گفت: هنرمندان و پیشکسوتان عرصه هنر موتور محرک کارهای فرهنگی هستند.

وی افزود: اگرچه استان خوزستان مشهد شهیدان در دفاع مقدس بوده، اما مجاهدت مردم آذربایجان غربی از قبل پیروزی انقلاب رواج داشت و تا به امروز نیز ادامه دارد و مردمان این دیار سال‌ها است که از آب و خاک و ارزش‌های دین و انقلاب در حال دفاع هستند.

سردار رجبی با اشاره به برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۴ اظهار داشت: امیدواریم مسئولان و هنرمندان استان در راستای برگزاری هرچه بهتر این کار فرهنگی و فاخر اهتمام جدی داشته باشند.

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره‌های هنری دفاع مقدس آذربایجان غربی معرفی شد

برگزیدگان مرحله استانی هفتمین جشنواره ملی فانوس، ششمین جشنواره ملی ترنم فتح، چهارمین جشنواره ملی تئاتر سنگر و دومین جشنواره ملی ترنم حماسه امروز در ارومیه معرفی شدند.

آئین اختتامیه مرحله استانی هفتمین جشنواره ملی فانوس، ششمین جشنواره ملی ترنم فتح، چهارمین جشنواره ملی تئاتر سنگر و دومین جشنواره ملی ترنم حماسه با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «جلیل وحیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی، سردار «محمدحسین رجبی» فرمانده سپاه شهدای استان و جمعی از مسئولین و هنرمندان در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برگزار و برگزیدگان این دوره از جشنواره‌ها معرفی و تجلیل شدند.

در هفتمین دوره جشنواره فانوس مجموعاً ۱۲۳ اثر به دبیرخانه ارسال شد که پس از بررسی هیئت داوری، ۱۵ اثر برتر انتخاب و به مرحله کشوری راه یافتند.

در ششمین جشنواره ملی ترنم فتح که ویژه موزیک‌های نظامی است از بین تعداد ۲۰ یگان شرکت کننده، یگان رزم نوازان لشکر ۳ حمزه سیدالشهدا (ع) انتخاب و به مرحله کشوری راه یافت.

طی برگزاری چهارمین جشنواره ملی تئاتر سنگر نیز تعداد ۲۵ اثر از سطح یگان‌های استان به دبیر خانه این دوره ارسال شد که ۲ اثر به مرحله منطقه‌ای راه یافت.

در دومین جشنواره ملی ترنم حماسه نیز بیش از ۱۵۰ گروه سرود شرکت کردند که از بین این تعداد گروه «امیرالانبیا» با اثر ولایت به مرحله کشوری راه پیدا کرد.

کد خبر 5979241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha